فعالیت 130 خانه قرآنی در آذربایجان غربی
کد خبر: 3708217
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

فعالیت 130 خانه قرآنی در آذربایجان غربی

گروه فعالیت های قرآنی – رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت : نزدیک به 150 موسسه قرآنی فعال، 130 خانه قرآن و 80 جلسه دائمی قرآن نیز در سطح استان به صورت فعال دایر هستند.

سجاد جعفرزاده رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی در خصوص فعالیت های صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی طی سال گذشته اظهار کرد : برنامه قومی ویژه مناطق آسیب پذیر طی هفته وحدت با عنوان منادیان وحدت از جمله برنامه های شاخص سال 96 توسط اداره تبلیغات اسلامی استان بود.
سجاد جعفرزاده تصریح کرد : این برنامه در محافل انس با قرآن و با حضور اهل تشیع و تسنن با محور اتحاد قرآنی در 6 شهرستان چالدران، خوی، سلماس، پیرانشهر، بوکان و مهاباد برگزار شد.
وی افزود : برنامه شاخص دیگری که در سال 96 اجرا شد تحت عنوان وحدت، شاهرگ جهان اسلام بود که در قالب کارگاههای آموزشی و با حضور نخبگان جامعه اعم از روحانیون تشیع و تسنن و مربیان و مدیران قرآنی در سطح شهرستان های ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب و شاهین دژ اجرا گردید .

فعالیت 130 خانه قرآنی در آذربایجان غربی

رویکرد حفظ، اولویت فعالیت های قرآنی سال گذشته
وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده مقام معظم رهبری رویکرد حفظ را در اولویت فعالیت های قرآنی سال 96 قرار داده بودند، خاطرنشان کرد : شناسایی، ساماندهی و حمایت از جلسات ثابت و تخصصی حفظ قرآن کریم طی سال گذشته انجام شد که امیدواریم بازخورد این این رویکرد را در سال جدید مشاهده کنیم.
جعفرزاده ادامه داد : در حوزه تربیت کادر متخصص نیز نزدیک به 400 نفر دوره های آموزشی را گذراندند و در حوزه تبلیغ و ترویج نیز 10 کرسی ثابت تلاوت قرآن کریم در سطح استان اجرا شد.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد : سال گذشته در حوزه آموزش های عمومی نزدیک به 4 هزار نفر در حوزه خواهران و بالغ بر یک هزار و 500 نفر در حوزه برادران و در حوزه آموزش های تخصصی نیز نزدیک به 2 هزار نفر در حوزه خواهران و برادران دوره های آموزشی را طی کردند.
وی یادآور شد : سال گذشته طرح با قرآن در رمضان نیز در 13 شهرستان و مراسم جزخوانی و ختم قرآن نیز در قالب 60 برنامه در سطح استان اجرا شدند.
وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه حمایت و نظارت 340 مورد از موسسات، جلسات و خانه های قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان حمایت صورت گرفت، بیان کرد : در این راستا 3 هزار جلد قرآن، کتب و سی دی های آموزشی به موسسات، جلسات و خانه های قرآنی اهدا شد.
جعفرزاده گفت : تقریبا بودجه تخصیص یافته در فعالیت های قرآنی سال گذشته 90 میلیون تومان بود و بودجه مشارکتی میان سازمان تبلیغات، ارشاد و اتحادیه موسسات قرآنی نیز به میزان 35 میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام

captcha