هدف اصلی ما قرآن است نه کسب نتیجه در مسابقات/ استقبال مردم ایران از قرآن ستودنی است
کد خبر: 3708342
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

هدف اصلی ما قرآن است نه کسب نتیجه در مسابقات/ استقبال مردم ایران از قرآن ستودنی است

قاری تونسی شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اهدافش از شرکت در مسابقات گفت: هدف اصلی ما قرآن است نه کسب نتیجه در مسابقات، البته دوست دارم نماینده خوبی برای کشورم باشم.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حمزه بن عثمان الفداح قاری شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن از تونس با اشاره به نخستین سفرش به کشورمان گفت: از 13 سالگی با قرآن مانوس شدم و در حال حاضر به تدریس کلام الله مجید در کشورم مشغول و امام جماعت یکی از مسجد را برعهده دارم. همچنین من برای نخستین‌بار در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران شرکت می‌کنم و امیدوارم خداوند ثواب تلاوت قرآن کریم را به ما عطا کند.

الفداح که در رشته حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات شرکت کرده است ادامه داد: سطح مسابقات بسیار عالی است و از همه مهم‌تر از نظم و ترتیب خاصی برخوردار است. هنگامی که وارد فرودگاه شدیم با مردم و مسئولانی روبرو شدیم که خود را برای خدمتگزاری به قرآن در مسابقات بین‌المللی آماده کرده بودند. ایران یک کشور اسلامی است و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم که به مردم این کشور رزق و روزی فراوان و امنیت و آسایش بدهد.

الفداح در ادامه با اشاره به آغاز انقلاب از تونس و خیزش مردم کشورش بر علیه ظلم و جور گفت: در کشور تونس به مانند سایر کشورهای عربی، انقلابی به وقوع پیوست و مردم بساط ظلم و جور را جمع کردند و همین طور که خداوند فرموده است باید آداب کشورداری در ادامه آن وجود داشته باشد. امیدوارم خداوند در بین قلوب مسلمانان الفت و دوستی حاکم کند و خشم و نفرت را از میان کشورهای اسلامی دور کند.

این حافظ کل قرآن در ادامه یادآور شد: شما می‌دانید که ما متسابقان اهل قرآن هستیم و قطعاً کسی در مسابقات قرآن شرکت می‌کند هدفش خود قرآن است و جز نیکی برای مسلمان چیز دیگری نمی‌خواهد. اما مسلماً هدف ما این است نماینده مناسبی برای کشورمان باشیم و در مرحله بعد به رده‌های مختلف مسابقات نایل شویم.

مدرس کلام الله مجید در کشور تونس گفت: امیدوارم خداوند عزوجل بین قلوب مردم ایران و تونس دوستی و الفت را بیش از پیش افزایش دهد و این آرزویی است که یک مسلمان در قلب خود برای سایر مسلمانان دارد. همچنین جز دعای خیر برای شما چیز دیگری نداریم همچنان که می‌دانیم همین احساس را نسبت به ما دارید.

الفداح در پایان با اشاره به استقبال گرم مسئولان و مردم ایران از متسابقان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: مردم ایران مردمی مسلمان و خیرخواه هستند و امیدوارم خداوند آنها را عاقبت بخیر کند.

انتهای پیام

captcha