روایت یک پژوهشگر تاریخی از ضارب سپهبد قرنی
کد خبر: 3708394
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

روایت یک پژوهشگر تاریخی از ضارب سپهبد قرنی

گروه شبکه اجتماعی ــ محمدرضا کائینی، پژوهشگر و تاریخ‌نگار انقلاب در اینستاگرام‌اش به ذکر روایتی از ضارب شهید سپهبدقرنی پرداخت.

رد نشود////فراز و نشیب زندگی شهید سپهبد قرنی توسط یک پژوهشگر تاریخی

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمد ‌رضا کائینی، پژوهشگر و تاریخ‌نگار انقلابی در آخرین پست اینستاگرام‌اش نوشته است: دیروز درباره زندگی و زمانه سپهبد محمدولی قرنی، در اینجا چند خطی قلمی کردم. امروز که از قضا سالروز ترور اوست- برآنم که خاطره‌ای از سرکرده ضاربین او نقل کنم. نویسنده این سطور از آغاز تا پایان دهه هفتاد، برای آموختن علوم قدیمه، به تحصیل در مدرسه مرحوم آیت‌الله مجتهدی اشتغال داشت و تقریبا تا پایان سطوح عالیه را در این مدرسه فراگرفت. از جمله ویژگی‌های شاخص آقای مجتهدی، قیافه‌شناسی عجیب او بود. البته شناخت چهره نه به مفهوم متعارف و روانشناختی آن، بلکه مهارتی شخصی بود که از تجربیات معنوی و کاری وی منشاء می‌گرفت.

او در ادامه نوشته است: ایشان نقل می‌کرد که در سالیان منتهی به پیروزی انقلاب، اکبر گودرزی برای تحصیل به مدرسه ما آمد. من از همان آغاز، در چهره او، نوعی کراهت و تیره‌گی دیدم. گودرزی در مدت حضور در مدرسه، تقریبا می‌کرد به جز طلبه‌گی متعارف! همین موجب شد که روزی در خلال درس، او را با اتصاف به صف «منافق» از مدرسه اخراج کردم. او پس از اخراج، نزد برخی پیش‌نمازهای تهران رفته و از من گلایه کرده بود که فلانی در جمع طلاب، مرا منافق خوانده است. البته سال‌ها بعد مخاطبان این گلایه‌ها، از من حلالیت طلبیدند که ما از اکبر گودرزی غیبت شما را شنیدیم.

رد نشود////فراز و نشیب زندگی شهید سپهبد قرنی توسط یک پژوهشگر تاریخی

کائینی در پایان نوشته است: شایان ذکر است که گودرزی پس از اخراج از مدرسه آیت‌الله مجتهدی، ابتدا به مدرس شیخ عبدالحسین بازار زیرنظر آیت‌الله سیدهادی خسروشاهی و سپس به مدرسه چهلستون بازارزیرنظر آیت‌الله شیخ حسن سعید تهرانی رفت و از هر دو مدرسه نیز اخراج شد.

کاربران برای مشاهده صفحه شخصی اینستاگرامی کائینی می‌توانند به r.kaeini مراجعه کنند.

انتهای پیام 

captcha