حفظ ارزش‌هاى دینى از عوامل تحکیم رابطه‏‌ها در خانواده‌‏ها است
کد خبر: 3708495
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸

حفظ ارزش‌هاى دینى از عوامل تحکیم رابطه‏‌ها در خانواده‌‏ها است

حفظ ارزش‌هاى دینى از عوامل تحکیم رابطه‏‌ها در خانواده‌‏ها است گروه اجتماعی- رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج گفت: حفظ ارزش‌هاى دینى و سنت‌هاى سودمند و ریشه‏ دار دینى، از عوامل تحکیم رابطه‌ها در خانواده‌ها است.

حجت‌الاسلام علیرضا کاوه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: سنت صله رحم‏ از نیکوترین برنامه‌هاى دینى در حیطه معاشرت ‏است.
وی افزود: اگرچه شکل نوین زندگى و مشغله‌هاى زندگی‌ امروزى گاهى‏ فرصت این برنامه را از انسان‌ها گرفته است، ولى حفظ ارزش‌هاى دینى و سنت‌هاى سودمند و ریشه‏‌دار دینى، از عوامل تحکیم رابطه‏‌ها در خانواده‌‏ها است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج بیان کرد: صله رحم مانند دیگر فضایل اخلاقی درجه‌های متفاوتی دارد و با حداقل ارتباط که همان رفت و آمد خانوادگی یا سلام کردن است، آغاز می‌شود.
وی عنوان کرد: با مهرورزی بیشتر از طریق رفع مشکلات و نیازمندی‌های خویشان به وسیله همکاری و مشارکت در زمینه‌های مختلف و کمک های عاطفی، مالی و جانی تکامل می‌یابد.
حجت‌الاسلام کاوه با اشاره به اینکه بنیاد خانواده براساس مهر و عشق‌ورزی است، اعلام کرد: بقا و ماندگاری خانواده نیز مرهون استمرار آن است و زندگی‌ای که براساس ارزش‌های روحی و معنوی شکل گرفته باشد، ماندگارتر است.
وی در ادامه با اشاره به آیه 14 سوره لقمان که می فرماید:«وَوَصَّيْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَيْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِي عَامَيْنِ أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ إِلَيَّ الْمَصِيرُ؛ و انسان را در باره پدر و مادرش سفارش كرديم مادرش به او باردار شد سستى بر روى سستى و از شير باز گرفتنش در دو سال است [آرى به او سفارش كرديم] كه شكرگزار من و پدر و مادرت باش كه بازگشت [همه] به سوى من است»، بیان کرد: بدیهی است به میزان تقویت و گسترش این ارتباطات در عمق و سطح، آثار و برکات وسیع‌تری نصیب فرد و جامعه می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه خانواده بنیادی‌ترین نهاد در جامعه انسانی است که وظیفه تربیت و سازندگی افراد و انسان‌ها را بر عهده دارد، یادآور شد: اگر افراد نتوانند خانواده را تحکیم بخشند و افرادی باایمان در آن پرورش دهند، نمی‌توانند جامعه‌ای ایده‌آل برای نسل آینده بسازند و از فرهنگ ایمانی خود جامانده و به اهداف متعالی خود نمی‌رسند.
انتهای پیام

captcha