حضور دو معاون رئیس جمهور در مسابقات بین‌المللی قرآن/ گمانه‌هایی از نفرات برتر حفظ آقایان
کد خبر: 3708501
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
گزارش ایکنا از چهارمین روز رقابت‌ها؛

حضور دو معاون رئیس جمهور در مسابقات بین‌المللی قرآن/ گمانه‌هایی از نفرات برتر حفظ آقایان

گروه مسابقات ــ چهارمین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سه مکان مجزا در بخش بزرگسالان، بانوان و طلاب حوزه علمیه برگزار می‌شود، امشب میزبان دو معاون رئیس جمهور بود.

از حضور دو معاون رئیس جمهور تا گمانه زنی های در زمینه نفرات برتر حفظ آقایان

به گزارش ایکنا، چهارمین روز از سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن امشب، سوم اردیبهشت ماه، در حالی به پایان رسید که در این روز شاهد اتفاقات متنوعی از جمله پایان بخش مقدماتی و نیز حضور دو معاون از معاونان رئیس جمهور در سالن محل برگزاری مسابقات بودیم. در این بین البته رئیس سازمان برنامه و بودجه حضوری تقریباً همزمان با دقایقی پایانی رقابت‌های این روز داشت و لذا به لحاظ زمانی چندان طولانی نبود. در ادامه مروری بر رویدادهای این روز انداخته ایم.
چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در حالی از ساعت 9 صبح در مصلی تهران آغاز شد که در نوبت صبح 9 حافظ و 13 قاری قرآن به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. در این نوبت شاهد تلاوت قاریانی که بخت حضور در فینال مسابقات بودند نیز بودیم که سیدمصطفی حسینی هم یکی از این افراد بود.
با پایان یافتن مرحله مقدماتی این مسابقات در نوبت صبح همه چیز برای برگزاری فینال رشته حفظ کل قرآن کریم مهیا شد. در این بخش ابتدا اسامی فینالیست‌های رشته حفظ کل قرآن کریم مشخص شد که بر این اساس نمایندگان کشورهای ایران، سوریه، بنگلادش، موریتانی، مصر، عراق و پاکستان به عنوان افرادی که به مرحله نهایی راه یافته‌اند اعلام شد. در ادامه نیز این افراد از ساعت 16 رقابت خود را انجام دادند. در این مرحله که به صورت قرنطینه برگزار شد از هر شرکت کننده دو سوال 20 سطری پرسیده شد.
همچنین در نوبت بعدازظهر و پس از پایان یافتن مرحله مقدماتی رشته قرائت تحقیق، اسامی فینالیست‌های این بخش نیز اعلام شد که نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، فیلیپین، مالزی، لبنان، پاکستان و مصر به عنوان 9 فینالیست این بخش معرفی شدند. فینال رشته قرائت تحقیق روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
از جمله مهمانان این روز در سالن مسابقات می‌توان به حضور رئیس سازمان بهزیستی اشاره کرد که برای دقایقی با حضور در جایگاه این مسابقات به بیان سخنانی پرداخت. وی در صحبت های خود از تلاش برای اضافه شدن بخش بانوان به مسابقات بین المللی قرآن روشندلان خبر داد.
همچنین مهمان ویژه چهارمین روز مسابقات بین المللی قرآن ایران محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه بود که برای لحظاتی در سالن محل برگزاری این مسابقات حضور یافت. با توجه به اینکه زمان حضور معاون رئیس جمهور در سالن مسابقات همزمان با دقایق پایانی رقابت ها در این روز بود، وی زمان زیادی در سالن حضور نیافت.
بر اساس گزارش ایکنا، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در هتل ارم نیز امروز دومین روز برگزاری خود را پشت سر گذاشت. در این روز معصومه ابتکار، معاون امور زنان رئیس جمهور در سال محل برگزاری مسابقات حضور یافت و طی سخنانی مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را نشانی از پیشرفت زن ایرانی در حیات جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.
در شهر مقدس قم و در مدرسه امام موسی کاظم(ع) نیز رقابت‌های بین‌المللی قرآن طلاب علوم دینی در سه رشته قرائت، حفظ کل و خطابه قرآنی برگزار شد. در این روز دو نماینده کشورمان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند. در این مسابقات تعدادی از داوران رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، کیفیت این مسابقات را متوسط ارزیابی کرده و از استقبال نشدن مردمی از این مسابقات گلایه کرده بودند.
یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد برگزاری فینال رشته قرائت خواهد بود. همچنین اختتامیه نیز روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت برگزار می‌شود و روز پنج شنبه نیز دیدار حاضران در این مسابقات با مقام معظم رهبری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha