افتخارآفرینی قاری قزوینی با کسب رتبه دوم در جهان
کد خبر: 3709856
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
در سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن؛

افتخارآفرینی قاری قزوینی با کسب رتبه دوم در جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی- قاری برتر قزوینی با کسب مقام دوم سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته قرائت افتخاری بزرگ را برای کشور و استان قزوین به دست آورد.

 به گزارش ایکنا از قزوین؛ سید مصطفی حسینی، از قاریان برتر استان قزوین توانست به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته‌ی قرائت سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که با حضور کشورهای مختلف جهان برگزار شد، مقام دوم مسابقات را در رشته قرائت تحقیق از آن خود کند.
در مرحله‌ی فینال این مسابقات که با حضور 9 قاری قرآن کریم از کشورهای ایران، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، فیلیپین، مالزی، لبنان، پاکستان و مصر برگزار شد سید مصطفی حسینی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی آیاتی از سوره مبارکه «آل‌عمران» را تلاوت کرد. 
نفرات برتر رشته قرائت برادران سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن به ترتیب علیرضا رضایی از افغانستان، سید مصطفی حسینی از ایران، عباس مصطفی شری از لبنان تجلیل به عمل آمد.
سید مصطفی حسینی، فرزند آزاده و جانباز قزوینی، متولد 1374 قزوین است که در سال 1392 با اعزام به مسابقات بین‌المللی کویت توانست در سن 18 سالگی مقام سوم این رقابت‌ها را به دست آورد. 
کسب رتبه‌ چهارم رشته قرائت پنجاه و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی، رتبه‌ی عالی رشته قرائت مرحله‌ سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، مقام دوم قرائت قرآن در مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم ترکیه و رتبه ممتار قرائت قرآن در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از جمله موفقیت‌های این قاری جوان و برتر قزوینی است. 
یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با حضور شرکت‌کنندگانی از ۸۴ کشور جهان از ۳۱ فروردین‌ماه با حضور ۳۷۰ نفر در بخش‌های طلاب(به میزبانی قم)، بانوان(محل برگزاری هتل ارم)، روشندلان و آقایان(مصلای امام خمینی(ره)) برگزار شد.
ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز در ادامه این مسابقات از ۷ تا ۹ اردیبهشت ماه، به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی در حال برگزاری است.
خبرگزاری ایکنا در قزوین، افتخارآفرینی و کسب رتبه دوم سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در رشته قرائت قرآن کریم را به سید مصطفی حسینی و جامعه قرآنی کشور تبریک عرض نموده و دوام توفیق هر چه بیشتر این جوان با اخلاق قرآنی استان را از خداوند متعال مسألت می نماید.
 انتهای پیام

captcha