انتظار و مهدویت محور برنامه‌های سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مطهری / برپایی همایش حکمت مطهر
کد خبر: 3710144
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کوچکیان فرد خبر داد:

انتظار و مهدویت محور برنامه‌های سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مطهری / برپایی همایش حکمت مطهر

گروه جامعه ــ دبیر ستاد سی و نهمین سالگرد بزرگداشت شهادت استاد مطهری محور برنامه‌های در نظر گرفته شده را انتظار و مهدویت برشمرد و عنوان کرد: همایش حکمت مطهر طی 10 اردیبهشت‌ماه، برگزار می‌شود.

 انتظار و مهدویت محور برنامه‌های سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مطهری / برپایی همایش حکمت مطهر

 به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری سی و نهمین سالگرد شهادت استاد شهید مطهری امروز 9 اردیبهشت‌ماه، با حضور حسین کوچكیان فرد، دبیر این ستاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه ستاد مرکب از 28 دستگاه اجرایی، مردم نهاد و غیر دولتی است که در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و نشر آثار استاد فقید مرتضی مطهری تلاش می‌کند اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل مبنی بر نشر آثار استاد، هر ساله این ستاد در بنیاد شهید مطهری تشکیل و نسبت به نشر این آثار اقدام می‌شود.

وی محور برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سی و نهمین سالگرد بزرگداشت استاد شهید مطهری را موضوع انتظار و مهدویت برشمرد و عنوان کرد: با توجه به همزمانی سالگرد شهادت این استاد با ایام نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی موعود(عج) تلاش شد تا محوریت برنامه‌های مختلف به موضوع انتظار و مهدویت اختصاص یابد.

تبیین تمام ابعاد اندیشه ای استاد مطهری

کوچکیان فرد با بیان اینکه ستاد بزرگداشت آیت الله مطهری درصدد ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها است، اظهار کرد: این ستاد تلاش می‌کند عملکرد دستگاه‌های مرتبط و مسئول در زمینه آثار استاد مطهری را گرد هم آورد و با رصد فعالیت‌های ایشان به نحوی عمل کند که تمام جوانب اندیشه‌ای این استاد شهید گسترش یابد.

وی در ادامه به تبیین عملکرد نهادهای مختلف پرداخت و گفت: وزارت آموزش و پرورش ضمن برپایی بزرگداشت مقام معلم و استاد نسبت به تبیین آثار شهید مطهری در قالب پوستر و بنر در مدارس و وزارتخانه اقدام می‌کند. همچنین گلباران مزار شهید مطهری، برگزاری مراسم یادبود در محل تولد این استاد شهید، برپایی مسابقات کتابخوانی و تجهیز کتابخانه با آثار استاد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

کوچکیان فرد فضا سازی شهری، تجلیل از معلمان، اهدای کتب استاد شهید مطهری به کتابخانه‌ها، برپایی مسابقات ورزشی جام مطهر و دیدار شهرداران مناطق با خانواده شهدا را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران برشمرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه نیروهای مسلح نیز از روز 12 اردیبهشت به عنوان روز عقیدتی سیاسی یاد می‌کنند، تجلیل از مربیان و اساتید و برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه فعالیت‌های بسیج را در هفته بزرگداشت مقام معلم، برگزاری صبحگاه مشترک، شکل گیری حلقه‌های صالحین، اجرای نشست‌های فرهنگی برشمرد و گفت: بسیج علاوه بر پایگاه‌های سطح شهر در دانشگاه‌ها و مدارس نیز نسبت به اجرای برنامه‌های گرامیداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری اقدام می‌کند.

برپایی همایش حکمت مطهر طی 10 اردیبهشت

کوچکیان فرد از برپایی همایش حکمت مطهر طی 10 اردیبهشت در دانشگاه صدا و سیما با حضور استاد محقق داماد، آیت الله اعرافی، حجت الاسلام محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و علی مطهری خبر داد و گفت: طی این هفته کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه برگزاری همایش تکریم بی کرانگی از سوی فرهنگسرای ارسباران و برپایی مراسم شعر خوانی و خاطره گویی از سوی خانه موزه شهید مطهری را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده خوانده و عنوان کرد: ورزشکاران استان قم طی این هفته بر سر مزار شهید مطهری حاضر می‌شوند و مسابقات ورزشی نیز به نام این استاد شهید مزین می‌شود.

برپایی نشست با سمن‌ها در زمينه تبیین اندیشه‌های استاد مطهری

وی به برپایی نشست با سمن‌ها در زمينه تبیین اندیشه‌های استاد شهید مرتضی مطهری از سوی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد شهید امور ایثارگران نیز نسبت به نشر آثار این شهید بزرگوار در قالب کتاب، نرم افزار‌های مختلف و محصولات فرهنگی اقدام می‌کنند.

تولید محتوا در فضای مجازی

کوچکیان فرد با اشاره به افتتاح رادیو کتاب از پخش فراز‌های از کتاب‌های این استاد شهید در شبکه رادیویی خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی و دانش آموزی و همچنین سایر اعضای ستاد در تلاش هستند تا در فضای مجازی نیز دست به تولید محتوا بزنند و آثار استاد را در شبکه‌های مختلف گسترش دهند. اگر چه در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است اما با حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

انتشار دو کتاب جدید

کوچکیان فرد از انتشار دو اثر جدید همزمان با بزرگداشت استاد  شهید مطهری خبر داد و گفت: کتاب «درآمدی بر نظام جامع اندیشه‌ استاد مطهری» در گفت‌وگو با 12 اندیشمند از سوی بنیاد شهید مطهری منتشر می‌شود. همچنین سخنرانی‌های استاد در جلسات مختلف نیز از روی نوارهای کاست پیاده و در قالب کتاب «انقلاب اسلامی از دیدگاه فلسفه تاریخ» از سوی انتشارات صدرا منتشر می‌شود.  

انتهای پیام

captcha