هفتمین حضور بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن/ پیش‌ثبت‌نام غرفه‌ها آغاز شد
کد خبر: 3710315
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
زیلایی عنوان کرد:

هفتمین حضور بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن/ پیش‌ثبت‌نام غرفه‌ها آغاز شد

گروه جامعه ــ معاون بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن با اشاره به آغاز پیش‌ثبت‌نام غرفه‌های این بخش، گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقه زنده طراحی حجاب، بخش فروش و ... از جمله برنامه‌های سال جاری است.

دوشنبه/ هفتمین حضور بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن/ پیش‌ثبت‌نام غرفه‌ها آغاز شد

 علی‌اصغر زیلایی، معاون بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم و مدیر امور استان‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ به تشریح برنامه‌‌های بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن امسال پرداخت و عنوان کرد: امسال شاهد هفتمین حضور بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن هستیم و در حال حاضر پیش‌ثبت‌نام غرفه‌های این بخش و جانمایی غرفه‌ها آغاز شده است.

وی ادامه داد: امسال بخش عفاف و حجاب از دو بخش تبلیغی ـ ترویجی و عرضه و فروش تشکیل شده است که در بخش تبلیغی ـ ترویجی با پتانسیل بالا و مشارکت حداکثری از مؤسسات و دست‌اندرکاران این حوزه دعوت به همکاری کرده‌ایم و شاهد حضور فعالان و مؤسسات فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب خواهیم‌ بود.

زیلایی در خصوص سایر برنامه‌های بخش تبلیغی ـ ترویجی نیز گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی با محور مبانی نظری عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در جهت ارتقای کیفیت تکنیک‌های طراحی و دوخت محصولات عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه‌های هنر تلفیقی خط ـ نقاشی که در آن اشعار و مضامین مربوط به عفاف و حجاب برگرفته از کنگره مسطور به زیور هنر نقاشی ـ خط آراسته می‌شود، رونمایی آثار و محصولات جدید حوزه عفاف و حجاب و ... از جمله برنامه‌های این بخش است.

فعالیت دو طرح ملی نذر حجاب و ارتقای کیفیت چادر نماز مساجد

وی ادامه داد: در سالن تبلیغی ـ ترویجی برای دومین سال شاهد حضور دو طرح ملی نذر حجاب(طرح فردوس که در این طرح چادرهای مشکی نو با کهنه تعویض می‌شود) و طرح تعویض و ارتقای کیفیت چادر نماز مساجد، تکایا و حسینیه‌ها خواهیم بود. البته امسال در طرح نذر حجاب (فردوس) متقاضیان می‌توانند قواره چادر مشکی و یا چادر دوخته شده دریافت کنند.

دوخت رایگان چادر

معاون بخش عفاف و حجاب بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم با اشاره به اینکه همانند سال گذشته کارگاه دوخت چادر به صورت رایگان فعال است، گفت: همه افرادی که از بخش عفاف و حجاب قواره چادر تهیه کنند، می‌توانند در همان روز چادر خود را در نمایشگاه قرآن دوخته شده تحویل بگیرند.

برگزاری مسابقه زنده طراحی چادر و پوشش سر

وی از برگزاری مسابقه طراحی زنده چادر و سرپوش در نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: یکی از بخش‌های مهم تبلیغی ـ ترویجی برگزاری مسابقه ایده تا اجرا است که در حوزه حجاب (طراحی چادر، روسری و سرپوش) برگزار می‌شود. در همین بخش شاهد استفاده حداکثری از فضای مجازی خواهیم بود و افرادی که در این حوزه تحت عنوان «من حجاب را دوست دارم»، فعال هستند نیز در نمایشگاه فعالیت می‌کنند و نیز نمایشگاه تاریخچه عفاف و حجاب برپا می‌شود.

زیلایی اعلام کرد: افرادی که علاقه‌مند به برپایی غرفه در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن هستند می‌توانند درخواست خود را به کارگروه ساماندهی مد و لباس ارائه کنند.

وی در پایان گفت: در بخش عرضه نیز شاهد مشارکت حداکثری فعالان حوزه عفاف و حجاب خواهیم‌ بود. به خصوص اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی هم هست و نگاه مسئولان و سیاست‌گذاران نمایشگاه هم حمایت از این بخش بوده و امیدواریم در این نمایشگاه قدم مهمی برای تولید کنندگان بخش عفاف و حجاب برداریم.

انتهای پیام

captcha