آموزش 100 قرآن آموز در دارالقرآن بسیج اهر
کد خبر: 3710722
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

آموزش 100 قرآن آموز در دارالقرآن بسیج اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر خانه قرآن دارالقرآن بسیج اهر، با بیان اینکه 160 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید مشغول آموزش هستند.

قاسم رامش، مدیر خانه قرآن دارالقرآن بسیج اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 160 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: قرآن آموزان در رشته‌های روخوانی، روانخوانی و تجوید مشغول آموزش هستند.

آموزش 100 قرآن آموز در دارالقرآن بسیج اهر
وی افزود: قرآن کریم کتاب ارزشمندی است که آیات آن راهگشای بشر در زندگی دنیا و آخرت است، کتابی که گاه در کنج عزلت قرار گرفته و با وجود آثار قابل توجه دنیوی و اخروی آن مورد غفلت قرار می گیرد. آثاری که اگر خواننده از آن مطلع گردد لاجرم تلاوت روزانه قرآن را پیشه خود خواهد ساخت.
رامش از پایه های سنی قرآن آموزان این خانه قرآن گفت و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در این خانه قرآنی در رده های سنی نونهال، نوجوان و جوان هستند.
مدیر خانه قرآن دارالقرآن بسیج اهر یادآور شد: قرآن کریم، کتاب انسان سازى است و هدف آن، هدایت انسان به سوى کمال و برآوردن نیازهاى بشر در این مسیر است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: هركه دوست دارد با خدایش سخن بگوید قرآن بخواند.
رامش، پایه حفظ هر مطلبی را تکرار و توجه دانست و تاکید کرد: همگان می‌دانند که پایه حفظ هر مطلبی تکرار همراه با توجه و تمرکز است؛ بنابراین یک حافظ قرآن آیات قرآن را بارها و بارها، با توجه ویژه تلاوت می‌کند. بدیهی است این مداومت، اُنس با قرآن را برای حافظ پدید می‌آورد. این همان هدف نهایی از تلاوت، حفظ و ارتباط با قرآن است. بسیاری از آثار و برکاتی که برای حفظ قرآن برشمرده‌اند، ریشه در مداومت برتلاوت با توجه و تمرکز دارد.

انتهای پیام

captcha