انسجام، وحدت و همصدایی مردم برای گذر از شرایط فعلی/ عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی اسفبار است
کد خبر: 3714806
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
جهانگیری:

انسجام، وحدت و همصدایی مردم برای گذر از شرایط فعلی/ عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی اسفبار است

گروه جامعه ــ معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در موضوع قدس اشغالی و همدستی با آمریکا بسیار ناراحت کننده است؛ گفت: برای گذر از این دوران، باید شرایطی را در نظر بگیریم که یکی از آنها انسجام، وحدت و همصدایی از داخل در مقابل بیگانه است و شرایط فعلی نباید منجر به تسویه‌حساب جناحی شود.

Image result for ‫جهانگیری ایکنا‬‎
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نخستین کارخانه تولید سلول انسانی در غرب آسیا با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهور، سید حسن قاضی زاده هاشمی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، حمیدرضا طیبی؛ رییس جهاد دانشگاهی و محمد مخبر؛ رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افتتاح شد.

جهانگیری در این مراسم سخنان خود را با  رفتار آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس اشغالی آغاز کرد و گفت: امروز کشور در شرایط جدیدی قرار گرفته است. در شرایط عجیب و غریبی که بعد از 70 سال از اشغال سرزمین‎های فلسطینیان و انواع فراز و فرودهایی که این سرزمین و رژیم اشغالگر داشتند کار به مقطعی رسید که عده‌ای تصور کردند می‎شود با گفت‌وگو و مذاکره راهکارهایی برای این سرزمین پیدا کرد و جلوی خونریزی و اشغال بیشتر را گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه افراد انقلابی معتقد بودند باید رژیم صهیونیستی از سرزمین اشغالی خارج شود، و حالا رئیس‌جمهور آمریکا با انجام یک نمایش و معرفی کنسولگری خود در قدس به عنوان سفارتخانه تاکنون موجب به شهادت رسیدن قریب به 60 انسان مسلمان بی‌پناه شده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد:عملکرد برخی حکام کشورهای اسلامی در موضوع قدس اشغالی بسیار ناراحت کننده است. متاسفانه بی‎عرضگی و بی‌کفایتی برخی حکام اسلامی به ویژه در سال‎های اخیر باعث شده تا نمایشی از هماهنگی و انسجام با اسرائیلی‌ها نشان دهند که امروز قلب ملت‎های مسلمان دنیا را به آتش کشیده است. آنها باید نزد مردم مسلمان کشورشان برای شاهد بودن چنین صحنه‌هایی خجالت بکشند.

جهانگیری اضافه کرد: در عمر ۴۰ ساله جمهوری اسلامی دوران‌های مختلفی مثل تحریم آمریکا و اروپا و شورای امنیت و کشورهای دیگر را پشت سر گذاشتیم و از این سخت‎تر دوره جنگ را پشت سرگذاشتیم که همه دنیا مقابل ما بودند و ما ابتدای کار انقلاب بودیم و به فضل الهی با سربلندی از این آزمایشات خارج شدیم و آخرین مرحله همین تحریم‎ها بود و منجر به توافق برجام شد که بخشی از تحریم‎ها متوقف شد.

وی ادامه داد: بعد از این همه سال و پایین و بالاهایی که گذشت، آمریکایی‌ها با برگزاری انواع جشن‌ها اینگونه نمایش دادند که در حال حل موضوع با گفت‌وگو هستند. در این مقطع تاریخی نفرت بزرگی از این کار در جهان اسلام ایجاد می‎شود و مسلمانان از کشته شدن مردم بی‎گناه مسلمان کینه پیدا خواهند کرد. حال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از خدا می‎خواهیم که همه امت اسلامی در دنیا و همه مظلومان را از این شرایط نجات دهد.

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به خروج آمریکا از برجام و توهین‌ها و تهمت‌های ترامپ به ملت و دولت ایران گفت: رئیس‌جمهور آمریکا با نهایت پررویی به ایران می‌گوید بیایید مذاکره کنیم و به یک تفاهم بهتر برسیم، اما با چه اعتمادی؟ در هر صورت مسئولان کشور در حال مذاکره با مقامات اروپایی هستند و اینکه به چه نتیجه‌ای برسیم، مذاکرات با همان روش ادامه پیدا خواهد کرد.

جهانگیری با بیان اینکه ملت ایران باید بداند همه مسئولان تمامی مسیرهایی را که بتوان کمترین زحمتی را بر ملت ایران وارد کند، دنبال می‌کنند، افزود: تحریم‌های آمریکا طبق زمانبندی اعلام شده، از ۳ تا ۶ ماه آینده بازمی‌گردد، اما باید بدانیم که توانمندی ایران بسیار بالاتر از شناختی است که آمریکایی‌ها نسبت به ما دارند.

وی با ابراز تاسف از اینکه عادت کرده‌ایم در مشکلات کشور بزرگنمایی کنیم و پیشرفت‌ها را کوچک بشماریم؛ تصریح کرد: ما کشوری بودیم که کارخانه و صنعت می‌ساختیم و صنایع مختلف را داشتیم. در دوران گذشته تا اوایل انقلاب چه بخشی از صنعت در کنترل ما بود و توسعه می‌دادیم؟ وقتی نخستین سکوی نفتی ۱۵۰۰ تنی را می‎خواستیم در خلیج‌فارس نصب کنیم، یک کار شاق به شمار می‌رفت که بخشی از آن را ما ساخته بودیم و بخش‌های زیادی از آن خارجی‎ها بود، اما امروز شرکت توتال وقتی می‌خواهد قراردادی را اجرا کند، اعتراف می‌کند که ایرانی‌ها این سکوها را بهتر می‌سازند و در مناقصه برنده می‌شویم. فازهای مختلف پارس جنوبی را از ابتدا تا انتها ما طراحی کرده و ساختیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در صنعت نیروگاهی از ابتدا تا انتها را خودمان می‌سازیم و با این پتانسیل، می‌توانیم بازارهای کشورهای اطراف را تحت کنترل داشته باشیم، ادامه داد: در حوزه سدسازی در عراق، شرکت‌های ایرانی برنده مناقصه شدند و اینها یعنی یک قدرت مهندسی کشور بالا رفته و در ساخت تجهیزات این قدرت شکل گرفته است. اگرچه ممکن است در مقطعی، بخشی از تجهیزات را به مصلحت وارد کنیم. ما امروز در فناوری نانو جزو کشورهای محدود با توانمندی بالا هستیم. همچنین در بایوتکنولوژی که داروهای پیشرفته‌ای تولید می‌شود، در رتبه‌های اول تا سوم دنیا قرار داریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه آمریکا فکر می‌کند اگر تحریم‌ کند، کشور ما نمی‌تواند یکسری تجهیزات را وارد کند، ادامه داد: این ناآگاهی از توانمندی‌های ایران و موقعیت جغرافیایی کشور است؛ ما با کشورهای زیادی مرز داریم و مقامات آمریکایی بدانند از همین مسیری که تصمیم گرفتید به مردم ایران ضربه بزنید، رشد و توسعه ایران را از همین مسیر پی می‌گیریم که یکی از این موارد، همین واحدی است که افتتاح شد.

وی تصریح کرد: ایرانی دانشمند در هر نقطه دنیا که باشد، وقتی کشور در تهدید قرار بگیرد، پر و بال می‌زند که خدمتی انجام دهد. آمریکایی‌ها عِرق ایرانی را هنوز نتوانسته‌اند درک کنند؛ شرایط جدیدی در کشور داریم، اما توانمندی بزرگی هم از نظر نیروی انسانی و پتانسیل فیزیکی و مادی در اختیار داریم و به فضل الهی هیچ آسیبی به توسعه کشور وارد نخواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور عنوان کرد: برای گذر از این دوران، شرایطی باید در نظر بگیریم که یکی از آنها انسجام، وحدت و همصدایی از داخل در مقابل بیگانه است. شرایط فعلی نباید منجر به تسویه‌حساب جناحی شود. ما باید یکصدایی و همدلی را به نمایش بگذاریم. ما حداکثر یک اختلاف‌ سلیقه در کشور داریم و دشمن هم نیستیم؛ کسانی که در خط مقدم هستند، باید حمایت شوند تا مسیر را به خوبی دنبال کنند.

جهانگیری ضمن اینکه از نخبگان و دانشمندان خواست تا از ظرفیت علمی کشور برای ارائه راهکار برای پشت سرگذاشتن مشکلات و خدمت به ملت و دولت استفاده کنند تا از این مرحله عبور کنیم، گفت: مدیران کشور باید فکر کنند وقتی مدیریت را قبول کردند، خودشان را وقف دولت و ملت کنند تا نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند. در این مرحله بی‌حالی و بی‌انگیزگی جواب نمی‌دهد. اگر مدیری نمی‌تواند کار کند، برود و بگوید «من مدیر این دوره نیستم. مدیر این دوره، هم باید انگیزه داشته باشد و هم انگیزه را به جامعه منتقل کند».

وی با اشاره به تحولات بازار ارز در ماه‌های اخیر هم گفت: منابع کشور محدود است و باید اولویت‌گذاری شود. در موضوع ارز پیش‌بینی می‌کردیم که تلاطم‌ها از نظر زمانی، به تصمیم ترامپ برمی‌خورد و تصمیماتی گرفتیم که طرح ترامپ را به شکست کشاند. ترامپ انتظار داشت پس از اعلام موضعش، مردم هجوم ببرند به بازار و کالاها نایاب و به انبار منتقل شود، اما دیدند که این اتفاق نیفتاد؛ ارز وجود دارد و کالاها تأمین می‌شود و می‌توانیم در هر زمان با توجه به شرایط، اولویت‌ها را تغییر دهیم و کشور می‌تواند این شرایط را با موفقیت پشت سر بگذارد.
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جهانگیری با افتتاح این کارخانه ضمن بازدید از بخش‎های مختلف آن با توضیحات متخصصان و دست اندرکاران در جریان فعالیت‎های آن قرار گرفت. در این کارخانه که با همکاری شرکت دارویی برکت و پژوهشگاه رویان راه‎اندازی شده محصولاتی چون منیو سل، ریکالرسل، رنیودرم سل، لیپووس سل، مزستروسل و دستروسل که در درمان بیماری های مختلف قلب و عروق، پوستی، سیستم اسکلتی و سیستم دفاعی بدن کاربرد دارد تولید می‎شود.

از سال سوم بهره‎برداری این کارخانه، فناوری تولید سلول‎های فیبروپلاست به روش نوین بیوراکتور خواهد بود. راه‎اندازی این کارخانه که در یافت آباد تهران واقع است از خرداد 1392 آغاز شد و این کارخانه موجب اشتغال مستقیم 54 نیروی متخصص تراز اول کشور و همچنین اشتغال غیرمستقیم260 نیروی متخصص شده است. حجم سرمایه گذاری اولیه برای طرح پایلوت۵۰۰ میلیارد ریال بوده و زیربنای آن هزار و 300 متر است.

انتهای پیام
captcha