۱۸ بقعه متبرکه کردستان؛ میزبان اجرای طرح ضیافت الهی/ حضور قاری مصری در کردستان
کد خبر: 3716352
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

۱۸ بقعه متبرکه کردستان؛ میزبان اجرای طرح ضیافت الهی/ حضور قاری مصری در کردستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با آغاز ماه بمارک رمضان در ۱۸ بقعه متبرکه استان خبر داد.

18 بقاع متبرکه استان کردستان میزبان اجرای طرح ضیافت الهی/حضور قاری مصری در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان اظهار کرد: در این ماه مبارک اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان برنامه‌های دینی و قرآنی ويژه ای را در سطح استان برگزار می کند.
وی افزود: در راستای اجرای این طرح جلسات توجیهی در شهر ستان های استان برگزار شد و بقاع متبرکه و مساجد سطح استان نیز از هفته آخر شعبان غبارروبی و عطرافشانی شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه اجرای طرح ضیافت الهی از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 26 خردادماه سال جاری ادامه دارد، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح برنامه هایی شامل قرآن بخوان و جایزه بگیر، جلسات سخنرانی، برپایی خیمه‌های معرفت، جلسات پرسش و پاسخ شبهات دینی و ... برگزار می‌شود.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مبلغان اعزامی در طول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: 11 نفر از مبلغان اعزامی از قم به استان اعزام شده و بعد از شرکت درهمایش توجیهی در بیجار به مناطق مختلف استان اعزام شدند.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری در چند روزه آینده از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان است، اعلام کرد: هزار جلد قرآن کریم از محل موقوفات قرآنی در استان کرمانشاه وارد استان شده و در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان توزیع شد.
وی آماده‌سازی دعاهای روزانه و توزیع در امامزادگان، برگزاری مراسمات دعاخوانی در دو نوبت، برگزاری کلاس‌های احکام ویژه بانوان، قرات، ترتیل‌خوانی، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک و با توجه به نزول قرآن در این ماه باید بیشتر فعالیت‌ها به سمت قرآن باشد، عنوان کرد: طرح جزءخوانی، برگزاری محفل انس با قرآن با عنوان طرح 30 شب در 30 مسجد، برگزاری مراسم ویژه «خدیجه مادر امت» در امامزاده‌های شاخص استان، برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر، وقف مصحف شریف و ... از جمله برنامه های اجرایی در این ماه مبارک در استان است.
وی با اشاره به ترویج افطاری ساده و به دوره از تجمل در بقاع متبرکه استان افزود: با کمک و مشارکت خیریه طرح نوزیع افطار بین نیازمندان استان توزیع می‌شود چراکه کمک به نیازمندان در این ماه باید رنگ و شکل خوبی به خود بگیرد.
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی یادآور شد: با توجه به اینکه در استان کردستان بقاع و امامزادگان کم و مساجد بیشتر است لذا برنامه‌های فرهنگی اوقاف در سطح مساجد نیز برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha