اعلام ویژه‌برنامه‌های قرآنی استان بوشهر در ماه رمضان
کد خبر: 3716818
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶

اعلام ویژه‌برنامه‌های قرآنی استان بوشهر در ماه رمضان

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد _ مدیر اتحادیه قرآنی بوشهر گفت: امسال برنامه‌های ما بی‌سابقه بوده؛ برگزاری جشنواره قرآنی رمضان در کل استان، حدود چهار کارگاه هنری با مضامین قرآنی، بیش از 15 دوره تدبر و تفسیر قرآن کریم، 10 شب شعر با مضامین قرآنی از جمله برنامه‌های ویژه ماه رمضان استان بوشهر است.

جشنواره  قرآنی رمضان در استان بوشهر

ابراهیم مرادی، مدیر اتحادیه قرآنی بوشهر در رابطه با فعالیت‌های اتحادیه در ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: امسال برنامه‌های ما بی‌سابقه بوده؛ برگزاری جشنواره قرآنی رمضان در کل استان بوشهر، حدود چهار کارگاه هنری با مضامین قرآنی، بیش از 15 دوره تدبر و تفسیر قرآن کریم، 10 شب شعر با مضامین قرآنی از جمله برنامه‌های ویژه ماه رمضان استان بوشهر است.

مرادی تصریح کرد: همچنین مقرر شده که از دوم ماه مبارک رمضان بیش از 80 محفل قرآنی که 15 جلسه آن با حضور قاری بین‌المللی سیدمحمدجواد حسینی از مشهد مقدس برگزار شود. پخش هر شب 30 سوال از نهج‌البلاغه  و 30 سوال از قرآن از صدا و سیمای استان که کارت‌های هدیه‌ای نیز برای برگزیدگان در نظر گرفته شده، تجلیل از 12 نفر از فعالان حوزه قرآنی همراه با ضیافت افطاری و برگزاری همایش‌های جانبی برای موسسات قرآنی در قالب اهداء قرآن و اهداء اقلام ضروری در مناطق محروم استان، فعالیت‌های هستند که از ابتدای ماه آغاز و تا پایان ماه مبارک در حال اجرا می‌باشند.

وی ادامه داد: تمام طرح‌های جشنواره قرآنی با همکاری معاونت قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شوند که سازمان‌های دیگر مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری و استانداری نیز برای نتیجه بهتر در اجرا با ما همکاری دارند.

مدیر اتحادیه قرآنی بوشهر گفت: 8 میلیون اعتبار برای خرید قرآن، ویژه موسسات و خانه‌های قرآن مناطق محروم استان نیز تأمین شده است.

وی اظهار کرد: رمضان، بهار قرآن است و این موقعیت مناسب برای افزایش ارتباطات سازمانی است. باید در ماه رمضان آماده برای استفاده از فرصت‌ها باشیم مثلاً اگر می‌خواهیم با استاندار، فرماندار و یا شهردار ارتباط داشته باشیم باید در همین ماه رایزنی کنیم.

گزارش ایکنا حاکی از این است که برنامه‌های تفسیر و تدبر قرآن، نمایش‌های قرآنی، تواشیح و توزیع قرآن توسط معاونت در بین مساجد و همچنین نمایشگاه کتاب در سطح استان و شهرستان‌ها و توانمندسازی موسسات قرآنی نیز در سطح استان در حال برگزاری است. همچنین 80 موسسه قرآنی فعال در سطح استان در راستای این برنامه‌ها گام‌های برداشتند.

انتهای پیام

captcha