حمله سنگین نیروی هوایی اسرائیل به غزه/ پایبندی مجدد طرفین به توافق آتش 2014
کد خبر: 3719082
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱

حمله سنگین نیروی هوایی اسرائیل به غزه/ پایبندی مجدد طرفین به توافق آتش 2014

منابع فلسطینی اعلام کردند شب گذشته نیروی هوایی اسرائیل در واکنش به حملات دیروز مقاومت به شهرک های اسرائیلی غزه را بمباران کرده که البته با واکنش مجدد مقاومت مواجه گردید. حماس و جهاد اسلامی بر پایبندی مجدد خود به توافق آتش بس سال 2014 تاکید کردند.

به گزارش ایکنا؛ قدسنا نوشت: جنگنده های اسرائیلی از عصر دیروز سه شنبه تا بامداد امروز چهارشنبه در حملاتی پیاپی به بمباران پایگاه های فلسطینی در نقلط مختلف غزه اقدام کردند و مقاومت نیز در واکنش به این حملات، موشک ها و خمپاره هایی را به سوی شهرک های همجوار غزه شلیک کرد.

در جریان این تبادل آتش صدای آژیر خطر در تمام شهرک های همجوار غزه ده ها بار به گوش رسید چرا که سامانه گنبد آهنین قادر به مهار کامل حملات موشکی و خمپاره ای مقاومت نبوده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد: جنگنده های نیروی هوایی 25 نقطه مربوط به مقاومت در غزه را با بیش از 60 موشک از دیروز سه شنبه هدف قرار داده اند.

جنگنده های اسرائیلی ساختمان اداره شهری غزه را با موشک هدایت شونده هدف قرار داده و پس از آن نیز با موشکی از نوع اف 16 خسارت های زیادی را به این ساختمان وارد کردند.

همچنین جنگنده ها پایگاهی وابسته به گردان های قسام مستقر در کنار دیوار مرزی در شمال غزه را هدف قرار دادند.

توپخانه ارتش اسرائیل نیز اراضی زراعی شرق بیت لاهیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

خبرنگار فلسطین الیوم در غزه از نجات گروهی از رزمندگان سرایا القدس که در پایگاه دیده بانی در منطقه الزیتون در جنوب شهر غزه حضور داشتند و توسط جنگنده های اسرائیلی هدف قرار گرفته بود خبر داد.

نیروی هوایی ارتش اسرائیل پایگاه التل وابسته به گردان های قسام در دیر البلح را بمباران کرد.

اما در شهر خانیونس در جنوب نوار غزه جنگنده های اسرائیلی برخی پایگاه های مقاومت در غرب این شهر و پایگاهی در شرق خانیونس مربوط به گردان های قسام را هدف قرار دادند.

در همین راستا مقاومت فلسطین در واکنش به این اقدام صهیونیست ها با موشک و خمپاره به شهرک های همجوار غزه حمله کردند و سامانه گنبد آهنین در هدف قرار دادن تمامی موشک ها و خمپاره ها ناکام ماند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند آژیرهای هشدار در همه شهرک های همجوار غزه به صدا در آمد و تعدادی از موشک ها و خمپاره ها در زمین های باز اسرائیل سقوط کرده و خسارت جانی در پی نداشته است.

موشک های مقاومت خسارت های مادی در شهرک های همجوار غزه را پی داشته است و برخی موشک ها به ساختمان های شهرک ها و ورزشگاه ها اصابت کرده است.

سرایا القدس و گردان های قسام دیروز در بیانیه ای مشترک مسئولیت حمله صبح دیروز به شهرک های اسرائیلی را بر عهده گرفتند.

منابع فلسطینی اعلام کردند هم اکنون پس از گذشت 24 ساعت از تشنج اوضاع، آرامش در غزه حکم فرما است.

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی حماس صبح امروز اعلام کرد: مقاومت موفق شد از تجاوز دشمن جلوگیری نموده و قواعد درگیری را تغییر دهد، در ساعات گذشته واسطه های مختلفی به مساله ورود کرده و به توافقاتی در خصوص بازگشت به تفاهمات آتش بس پیش از این در نوار غزه دست یافتیم.

وی تاکید کرد: همه گروه های مقاومت باید تا زمان پایبندی اسرائیل به این توافق آن را رعایت کنند.

داود شهاب سخنگوی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: گروه های مقاومت به توافق آتش بس در نواز غره پایبند بوده تا زمانی که اقدامی خلاف آن از سوی اسرائیل انجام نشود، در پی ارتباطات برقرار شده از سوی مصر با جهاد اسلامی و حماس بر پایبندی مجدد به آتش بس سال 2014 توافق گردید.

 

captcha