برپایی نمایشگاه قرآن به ماه رمضان محدود نشود/ ارائه آموزش‌های تخصصی با روش‌های خلاقانه
کد خبر: 3719577
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
حجت‌الاسلام طباطبایی اظهار کرد:

برپایی نمایشگاه قرآن به ماه رمضان محدود نشود/ ارائه آموزش‌های تخصصی با روش‌های خلاقانه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حجت الاسلام محمدحسین طباطبایی با اشاره به اینکه نباید نمایشگاه قرآن به ماه رمضان محدود شود، اظهار کرد: چه خوب است که آموزش قرآن که همان الفاظ، ترجمه و مفاهیم است در بخش‌های آموزش‌های تخصصی و روش‌های خلاقانه ارائه دهیم.

 برپایی نمایشگاه قرآن به ماه رمضان محدود نشود/ ارائه آموزش‌های تخصصی با روش‌های خلاقانه

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم مقام موسسه جامعة‌القرآن الکریم با حضور در غرفه ایکنا طی گفت‌وگویی درباره عملکرد بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: عملکرد امسال نمایشگاه قرآن خوب و در مجموع برنامه‌ها و طرح‌هایی نو در برخی از غرفه‌ها ارائه شد.
وی در ادامه افزود: در نمایشگاه قرآن امسال، استفاده از فضای مجازی و تصویرسازی که از آیات قرآن و مفاهیم دینی شده با گرافیک خوب و کاری نو ارائه شده است و این نشان از آن دارد که ما گام به گام با پیشرفته شدن علم و روش‌هایی که وجود دارد بحث ترویج فرهنگ قرآنی را به روشی نوین و جدید به مخاطبان خود ارائه می‌دهیم.
طباطبایی با اشاره به اینکه برخی از غرفه‌ها امسال با استفاده از طراحی‌های نو در نمایشگاه حضور یافتند، گفت: امیدواریم که این کارها ادامه‌دار باشد و همچنین حمایت‌های تأثیرگذاری از آن‌‌ها انجام شود.
این نابغه قرآنی جهان اسلام افزود: چه خوب است حال که مردم با این طرح‌ها و روش‌های نو و فعالیت های قرآنی در فضای مجازی و جذابیت‌هایش آشنا می‌شوند ما هم در این فضاها ورود پیدا کنیم.
طباطبایی با بیان اینکه البته نباید از بحث آموزش غافل شد، بیان کرد: آموزش قرآن که همان الفاظ و ترجمه و مفاهیم است باید در بخش‌های آموز‌ش‌های تخصصی و با روش‌های خلاقانه انجام شود.
وی در ادامه با اظهار خرسندی از برپایی چنین نمایشگاهی و این تجمیع فعالان قرآنی اظهار کرد: امیدواریم این گونه نمایشگاه‌ها و فضاهای این‌چنینی که موقعیتی را رقم می‌زند که فعالان قرآنی گردهم آیند و برنامه‌های خود را برای کودکان و بزرگسالان ارائه دهند، محدود به ماه رمضان نشود.
این فعال قرآنی بیان کرد: نمایشگاه قرآن نباید هر سال آن هم تنها در ماه مبارک رمضان محدود شود، بلکه چه خوب است چنین نمایشگاه‌هایی ماهی یک بار و یا فصلی یک بار برپا شود تا مردم بتوانند بهتر از این با دستاوردهای جدید قرآنی و مباحث دینی ـ قرآنی آشنا شوند.
طباطبایی با اشاره به چشم‌اندازهای پیش روی جامعة‌القرآن اظهار کرد: ما سعی کردیم تا بیشتر در بحث مفاهیم و معانی قرآن و آشنایی کودکان با مفاهیم قرآن کار کنیم و در حال حاضر نیز کتاب‌هایی با همین مباحث و عمل به قرآن داریم و طبق آن‌ها به قرآن‌آموزان خود ارائه می‌دهیم.
وی ادامه داد: همچنین ما یک‌سری نکات درباره عمل به قرآن برای قرآن‌آموزان خود یادداشت کرده‌ایم و در قالب کارهایی که باید در طول روز انجام دهند به آنها ارائه می‌دهیم. ما همچنین سعی داریم تا جایی که امکان دارد، آیاتی را که آموزش می‌دهیم در کنارش نکات آموزنده آن را نیز برای کودکان و قرآن‌آموزان‌مان ارائه کنیم.
طباطبایی به اجرای طرح مکالمه آموزش قرآن در سال جدید از سوی این مرکز اشاره کرد و افزود: آموزش مکالمه قرآن از ماه‌های آینده از سوی جامعة‌القرآن برای حافظان قرآن ارائه می‌شود و هدف از این کار این است که حافظان قرآن به صورت تخصصی فرا گیرند که آموخته‌های قرآنی را در زندگی‌شان پیاده کنند.
وی ادامه داد: بحث ضرب‌المثل‌های قرآنی است نیز از جمله طرح‌های جامعة‌القرآن است که قرار است، اجرایی شود و همچنین بحث پرسمان مفاهیم قرآنی نیز در قالب کتابی به چاپ رسیده است.
طباطبایی به بحث حفظ اصول کافی که از سال گذشته آغاز شده، اشاره و اظهار کرد: ما قرار را بر این گذاشته‌ایم تا در کلاس‌هایی که مربوط به حفظ قرآن است، حافظان قرآن برای جمع بین آیات قرآن و روایات از احادیث مربوطه بهره و آن را حفظ کنند.
طباطبایی در ادامه این گفت‌وگو به برنامه‌های جامعة‌القرآن که در نمایشگاه بیست و ششمین برای مخاطبان ارائه می‌شود، گفت و ادامه داد: «در نماز قرآن بخوان» ویژه آموزش نماز به خردسالان و بزرگسالان است که در این طرح ضمن اینکه آداب نماز از جمله تعیین جهت قبله را آموزش می‌بینند سوره مبارکه حمد و توحید و دیگر سوره‌های کوتاه قرآن نیز آموزش داده می‌شود.
طرح «به آیه‌ای که حفظ کرده‌ام، عمل می‌کنم» از دیگر طرح‌هایی بود که طباطبایی به آن اشاره و بیان کرد: ما در این طرح روزانه طی دو مرحله در ساعات 19:30 و 22:30 از 50 نفر که در این برنامه شرکت و منتخب شدند به قید قرعه هدیه اعطا می‌کنیم.
وی ادامه داد: در غرفه جامعة القرآن الکریم روزانه از 29 اردیبهشت ماه تا امروز که 11 خردادماه است قریب به 100 حافظ یک آیه از قرآن می‌شوند که از طریق پکی که از سوی این مرکز در اختیار قرآن‌آموزان قرار می‌گیرد علاوه بر حفظ قرآن به ترجمه و مفاهیم آیات آشنا می‌شوند.
طباطبایی به ارائه رایگان اپلیکیشن «قرآن همراه من» از سوی جامعة القرآن اشاره کرد و گفت: بخش بین‌الملل این مرکز نیز در نمایشگاه فعال است و همچنین ما ثبت نام همراه با تخفیف را برای مخاطبان و علاقه‌مندانی که از این غرفه بازدید می کنند در نظر گرفته‌ایم.
طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای مرکز جامعة القرآن الکریم از سوی مرکز رسانه و پخش فیلم کوتاه و اناشید از جمله کارهای فاخر این مرکز در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود.
یادآور می‌شود، بیست‌وششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا ۱۴ خردادماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برپا است.
انتهای پیام

captcha