میهمانان ایکنا در چهاردهمین روز فعالیت نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3719916
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

میهمانان ایکنا در چهاردهمین روز فعالیت نمایشگاه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهاردهمین روز از فعالیت بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور میهمانانی از جنس متفاوت از جمله نمایندگان مجلس، ورزشی، مسئولان آموزش و پرورش و شورای عالی قرآن و میهمانی از کشور تونس بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در چهاردهمین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، غرفه خبرگزاری ایکنا شاهد حضور میهمانانی از جنس‌های متفاوت بود.
در آغازین ساعات فعالیت نمایشگاه، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه و جمعی از مدیران این وزارت به بازدید از این دوره از نمایشگاه به ویژه بخش آموزش و پرورش پرداخت و سپس با حضور در غرفه این خبرگزاری به بیان میزان رضایتمندی از فعالیت‌های این بخش در میان دانش‌آموزان خبر داد و گفت: فعالیت‌هایی که آموزش و پرورش در نمایشگاه انجام داده، بسیار متنوع است و سعی شده است که با توجه به شرایط دوران کودکی و اقتضائات این سن و سال، آموزه‌های قرآنی در قالب‌های متنوع چون شعر و قصه و بازی با تمام ظرفیت هنر استفاده شود.
از دیگر میهمانان امروز، 12 خردادماه می‌توان به صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و ارزیابی‌اش از فعالیت غرفه وزارت ورزش و جوانان و سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن و بررسی دیدگاهش در خصوص برپایی نمایشگاه قرآن به صورت تخصصی در طول ایام سال و کاستن از حجم فعلی نمایشگاه قرآن با وجود نمایشگاه قرآن مرکزی در ماه بهار قرآن، مهمانی از کشور تونس الدکتور مخلبی، رئیس مرکز مطالعات اسلامی تونس بود.
همچنین محمدابراهیم فقیه‌زاده، مدیرکل امور مجلس جهاددانشگاهی و بحث و تبادل نظر در خصوص دیدگاه نمایندگان مجلس در زمینه اعتبارات بخش فرهنگی به ویژه در حوزه قرآن و حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و زهرا سعیدی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از دیگر میهمانان امروز این دوره از نمایشگاه قرآن بودند.
از نشست‌هایی که در چهاردهمین روز کاری نمایشگاه قرآن شاهد برپایی آن بودیم، می‌توان به نشست عاشورا و مناسک و آموزش غیررسمی با حضور اسفندیاری و وافی در طبقه دوم مصلای امام خمینی(ره)، نشست قرآنی ظلم‌ستیری با موضوع مبارات مردم مسلمانان یمن با سخنرانی سید‌صادق الشرفی و جمعی از علمای جهان اسلام، مراسم جشن شکرگزاری مهارت خواندن قرآن ویژه دانش‌آموزان پسر پایه سوم ابتدایی شهرستان‌های استان تهران و آیین رونمایی از نسخه نفیس عم جزء به قلم ابوالفضل خزاعی و سه اثر فاخر قرآنی مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران می‌توان اشاره کرد.
همچنین برپایی مراسم نخستین سالگرد عروج حجت‌الاسلام شهید تقوی، رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان و مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا ساعاتی پس از افطار از دیگر برنامه‌های چهاردهمین روز کاری نمایشگاه قرآن بود.
یادآور می‌شود، بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 31 اردیبهشت‌ماه تا 14 خردادماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان در مصلای امام خمینی(ره) است.
انتهای پیام

captcha