کد خبر: 3720298
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

هفت‌خوان اهدای بُن خرید به فعالان قرآنی/ قول فراموش در نمایشگاه قرآن

گروه جامعه ــ هفت‌خوانی که برای دریافت بن خرید از نمایشگاه قرآن ایجاد شده این سؤال را باقی می‌گذارد که آیا جریان اهدای ۲ میلیارد تومان بن هدیه به درستی مدیریت شده است و شفاف‌سازی مسئولان در این رابطه چه زمان محقق می‌شود.

http://iqna.ir/files/fa/news/1397/3/9/916100_215.jpg
 
به گزارش ایکنا؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امسال در حالی برگزار شد که نظرات و پیشنهادات بسیاری از فعالان قرآنی را با خود به همراه داشت. اولین حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، به عنوان معاونت جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوید فعالیت‌های جدید و رویشی دوباره را در برگزاری متفاوت این دوره نمایشگاه قرآن به علاقه‌مندان و فعالان قرآنی می‌داد.

خبر‌های خوب و جذابی از برگزاری متفاوت این دوره نمایشگاه قرآن به گوش می‌رسید تا اینکه حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در نشست خبری که با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد از راه‌اندازی باشگاه مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و اختصاص مبلغ ٢ میلیارد تومان بودجه بُن خرید محصولات قرآنی و فرهنگی تا سقف یک میلیون ریال برای هر فرد خبر داد.

باشگاهی که مقرر شد فعالان قرآنی از قاریان، حافظان، کاتبان و هنرمندان قرآنی گرفته تا علاقه‌مندان در آن ثبت‌نام کرده و مراحل دریافت امتیاز و در نهایت بن خرید محصولات را در آن طی کنند. این در حالی بود که معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن به تجمیع بن‌های خرید در باشگاه همراهان نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در باشگاه مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مقرر شده بن‌های خرید محصولات فرهنگی و قرآنی تا سقف یک میلیون ریال به فعالان قرآنی به تناسب فعالیت و امتیاز آن‌ها بدون دریافت هیچگونه مبلغی اعطا شود.
 
بعد از این خبر موج ثبت‌نام‌ها در سایت اعلام شده، آغاز شد. بعد از شروع‌ به‌کار نمایشگاه و در نشست خبری کمیته بخش رسانه و فضای مجازی که با حضور مهدی عزیززاده، مدیر بخش فضای مجازی و رسانه، جواد نصیری، مدیر کمیته بخش رسانه، سیدجعفر صادقی، مدیر محصولات دیجیتال و سیدیاسر ساجدی، مدیر کمیته فضای مجازی این بخش برگزار شد، جزئیات دیگری از این باشگاه و ارائه بن‌کارت‌ها به خبرنگاران قرآنی فعال در نمایشگاه داده شد.
 
عزیرزاده در ابتدای این نشست ضمن معرفی ابعاد مختلف این کمیته در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم، گفت: طی ۲۶ سال از برگزاری نمایگاه قرآن امری واضح و مبرهن است که نمایشگاه از نظر کمی و کیفی باید در سطح بالایی باشد تا جذابیت و اثرگذاری بیشتری برای مخاطبان داشته باشد. بر همین اساس و با توجه به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیده شدن بخش رسانه‎های قرآنی به عنوان یکی از دستاورد‌های انقلاب، ۲۵۰۰ مترمربع وسعت به این فعالیت‎ها اختصاص داده‎ایم و سعی می‎کنیم بخش رسانه‎ها و حضور آن‌ها را پررنگ‎تر نشان دهیم.
 
این درحالی بود که با وجود اختصاص غرفه برای ۱۸ رسانه داخلی و بین‌المللی کمتر از ۵ رسانه ملی حضور فعال داشتند و خبرگزاری ایکنا به عنوان بزرگترین خبرگزاری قرآن در منطقه با تیم کاملی از تحریریه خود در نمایشگاه حضور چشمگیری داشت که بیشترین حجم ارسال اخبار را در مدت برگزاری نمایشگاه داشت.
 
برهمین اساس در نشست خبری اعلام شد که به خبرنگاران حاضر در نمایشگاه قرآن بعد از ثبت‌نام در باشگاه ۴۰۰ امتیاز برای دریافت بن خرید تخصیص داده می‌شود. حال خبرنگاران قرآنی باید برای دریافت این هدیه در سایت ثبت‌نام می‌کردند. اما این جریان طبق گفته مسئولان پیش نرفت و بعد از ثبت نام در این سایت شاهد این بودیم که تنها ۱۰۰ امتیاز به برخی خبرنگاران اختصاص پیدا کرد و برخی هم در مرحله اول و بعد از ثبت نام باقی ماندند.
 
اما ضعف در اطلاع‌رسانی صحیح از سوی روابط عمومی منجر شد حق برخی خبرنگاران فعال در نمایشگاه قرآن فراموش شود؛ چراکه سایت نسبت به تاخیر مدارک آن‌هایی که در این مدت کم هم شانس ثبت‌نام داشتند بسیار کند عمل کرد و بیشترین امتیاز اختصاص پیدا کرده به آنان ۱۰۰ بود و این یعنی تنها ۲۰ هزار تومان هدیه که آن هم با اما و اگر‌های بسیاری همراه بود. جالب‌تر آنکه برخی از فعالان قرآنی که در این سایت ثبت‌نام کرده بودند ضمن انتقاد از روند کند تایید مدارک از نحوه‌ امتیازدهی گله‌مند بودند.

این درحالی است که طی گفته برخی منابع آگاه خیلی از کارمندان بخش‌های نمایشگاه به صورت کامل بن‌ها را دریافت کرده‌اند و سؤال اینجاست که آیا فعالان قرآنی تنها معطوف به این کارمندان می‌شود و آیا فعالان قرآنی که به صورت آزاد فرایند ثبت‌نام و کسب امتیاز آن‌ها بیش از ۲ هفته طول کشیده، نباید امتیازی را دریافت می‌کردند؟
 
هفت‌خوانی که برای دریافت بن خرید ایجاد شده این سؤال را باقی می‌گذارد که آیا جریان اهدای ۲ میلیارد تومان بن هدیه به درستی مدیریت شده است؟ حال آنچه که ضروری است شفاف‌سازی مسئولان روابط عمومی نمایشگاه قرآن در خصوص نحوه ارائه بن کارت‌های خرید به افراد و نهاد‌ها بود که انتظار می‌رفت همه این پاسخ‌ها در نشست خبری رئیس نمایشگاه قرآن پاسخ داده شود که آن هم کنسل شد.
 
به قلم وهاب خدابخشی
انتهای پیام
captcha