پیام رئیس بنیاد شهید به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد
کد خبر: 3720503
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

پیام رئیس بنیاد شهید به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد

گروه جهاد و حماسه ــ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی به مقام و منزلت همه شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای قیام خونین 15 خرداد سال 1342 ادای احترام کرد.

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد

 

به گزارش ایکنا به نقل از ایثار، متن پیام حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی به این شرح است:
باسمه تعالی
قیام خونین 15 خرداد سال 1342 حرکت تاریخی انسان‌های مجاهدی بود که با پیروی از امام خمینی(ره) اعتراض خود را در مخالفت با سیاست‌ها و اقدامات استبدادی و ضد دینی رژیم شاهنشاهی مطرح نمودند. در این قیام علی رغم فضای خفقان حاکم، ملت ایران با یکپارچگی و بیداری و اراده‌ای مصمّم به مقابله با حکومت ظلم و حامیان استعمارگر آن برخاستند.
زمینه‌های این قیام ضد استبدادی و ضد استعماری، با تدبیر امام خمینی(ره) در ماه محرم شکل گرفت و آغاز راهی بود که فرهنگ ایثار و شهادت را با تأسی از قیام عاشورای حسینی دوباره زنده کرد. امروز که ایران اسلامی با اقتدار و عظمت ایستاده است به مدد ایثار اقشار مختلف مردم مسلمان ایران است که در ادوار مختلف تاریخی برای این کشور با گام‌های محکم و اعتقادی راسخ گام برداشتند.
درخشش حضور و حرکت وسیع و یکپارچه مردم مسلمان ایران در این روز بزرگ، تحقق آمال و آرزوهای ملت مسلمان ایران را در انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 رقم زد.
در سالروز قیام خونین 15 خرداد، ضمن ارج نهادن به مقام و منزلت همه شهدا و ایثارگران بر ارواح پرفتوح جمله شهدای اسلام و انقلاب اسلامی، به ویژه شهدای قیام خونین پانزده خرداد درود می‌فرستیم و راه روشن امام خمینی(ره) را با تبعیت از مقام عظمای ولایت به ثبات قدم، می‌پوییم.

انتهای پیام

captcha