تشریح فعالیت‌های «جامعة‌القرآن ابوذر» استان کرمان
کد خبر: 3721126
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

تشریح فعالیت‌های «جامعة‌القرآن ابوذر» استان کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهادــ جامعة‌القرآن ابوذر استان کرمان برنامه‌های متنوعی از جمله روخوانی، حفظ و دوره‌های تربیت‌ مربی قرآن را برای تمامی سنین برگزار می‌کند.

افتتاح شعبه جامعه‌القرآن در ابوذر استان کرمان

فائزه سلیمانی، مدیرعامل جامعة‌القرآن ابوذر استان کرمان در رابطه با فعالیت‌های این مرکز قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، بیان کرد: مؤسسه جامعةالقرآن الکریم کشور حدود 19 سال است که با نظارت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سيدمحمدمهدی طباطبایی فعالیت‌ می‌کند و در حال حاضر 700 شعبه در سطح کشور دارد که هر کدام زیر نظر مدیر خاصی فعالیت می‌کنند و شعبه ابوذر کرمان نیز که بنده مدیرش هستم سه شعبه دارد.

سلیمانی در رابطه با فعالیت‌های جامعة‌القرآن شعبه ابوذر گفت: از سال 91 به صورت مجزا و مستقل شروع به کار کردیم در حال حاضر نیز سه شعبه داریم که به لطف خداوند در عید فطر شعبه چهارم نیز در خیابان ابوذر استان کرمان افتتاح می‌شود و کلاس‌های ترم تابستان را در آن شعبه راه اندازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: دوره‌های متنوعی چون حفظ موضوعی، روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن و حفظ ترتیبی ویژه متربیان و همچنین کلاس‌های حفظ و روخوانی ویژه بزرگسالان در حال برپایی داریم. در فصل تابستان نیز کلاس‌های جانبی چون احکام، آموزش نماز و کلاس‌های هنری ویژه برزگ‌سالان چون پته‌دوزی و... را برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل جامعة‌القرآن ابوذر اظهار کرد: همچنین در ماه رمضان، ماه میهمانی خدا مراسم افطاری را برای میزبانی از 800 روزه‌دار در شعبه مرکزی و شعبه شهرک خواجو که شعبه زیرمجموعه این مرکز است، برگزار می‌شود. همچنین کلاس‌های جزء‌خوانی و تفسیر ویژه بزرگ‌سالان هر روز در همه شعب برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه مرکز جامعة‌القرآن به صورت مستقل مجری برگزاری دوره‌ تربیت مربی قرآن در شعب نیست، افرود: در واقع هر زمانی که یکی از این 700 شعبه نیاز به مربی داشته باشد به مرکز اصلی جامعة‌القرآن در قم اعلام می‌کند و در آن مرکز دوره برگزار می‌شود. این فرایند به گونه‌ای است که ابتدا ما مربی را انتخاب می‌کنیم، یک‌سری آزمون در شهر خودمان برگزار می‌کنیم که بعد از برگزاری این آزمون، مربیان ‌جهت تکمیل دوره یک‌ هفته‌‌ به قم اعزام می‌شوند که با حضور کارشناسان و خود حجت‌الاسلام طباطبایی کلاس‌ها برگزار می‌شود و در همین راستان پس از ماه مبارک رمضان دوره تربیت مربی ویژه حفظ موضوعی قرآن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عمده مشکل ما این است که همه مکان‌هایی که داریم استیجاری است و تأمین هزینه‌های جاری مالیات، قبوض، تعمیرات و... بنیه مالی شعبه را تضعیف می‌کند و همچنین با توجه به مشکلات معیشتی طبق روال گذشته از کلاس‌ها استقبال نمی‌شود مثلاً تابستان سال 95، 400 نفر و امسال 200 نفر ثبت‌ نامی داشتیم. البته باید امتحانات و ماه رمضان را هم در نظر بگیریم که به خاطر این شرایط امسال بیشتر بزرگ‌سالان ثبت نام کردند و محصلان و نوجوانان بیشتر برای تابستان مراجعه می‌کنند.

مدیرعامل جامعة‌القرآن ابوذر در پایان اظهار کرد: 90 درصد قرآن‌آموزانمان امسال در آزمون سراسری شرکت کردند و حائز رتبه شدند، دو نفر از شرکت‌کنندگان‌ این مرکز نیز در قرعه‌کشی جزء 100 نفر برگزیده شدند و نمرات برگزیدگان آزمون همه بالای 70 بود که به نظرم این یک ویژگی شاخص ما با دیگر مؤسسات استان کرمان باشد.

انتهای پیام 

captcha