استقبال از «خیمه افطار» در انگلیس
کد خبر: 3721246
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

استقبال از «خیمه افطار» در انگلیس

گروه بین‌الملل – در رمضان امسال صدها نفر از مردم مسلمان و غیر مسلمان انگلیس در خیمه‌هایی که برای پذیرایی افطار و آشنایی با اسلام برپا شده، حضور یافتند.

استقبال از طرح خیمه افطار در انگلیس/ ادیت شده

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ در سال 1390 عمر صالح سازمان مردم‌نهاد «خیمه رمضان » را بنیان گذاشت. طرح RTP (طرح خیمه رمضان) از زمان آغاز تا کنون پذیرای بیش از 50 هزار مسلمان در 7 دانشگاه از 4 کشور دنیا بوده است.

هدف این پروژه فراهم آوردن محیطی برای تجمع اقلیت مسلمانان است تا بتوانند مانند وطن خود در کنار سایرین بر سر سفره افطار دور هم جمع شوند. این خیمه‌ها در کشورهای مختلف دنیا در ماه رمضان برپا می‌شود.

در آغاز فقط 15 نفر مهمان این طرح بودند اما اکنون این پروژه به کشورهای دیگر نیز گسترش یافته است. پیش از این مهمانان خیمه‌ها فقط مسلمانانی بودند که برای افطار و نماز کنار هم جمع می‌شدند. اما اکنون این چادرها شبیه چادرهای خیریه شده و بی خانمان‌ها، فقرا و مردمی از هر دین و نژاد و مقامی در آن حضور پیدا می‌کنند.

مردم برای ورود به این چادرها کفش‌هایشان را در می‌آورند و در کیسه هایی که به آنها داده می‌شود می‌گذارند. در این چادرها درست مانند مسجد مردم روی زمین می نشینند و این را نشانه فروتنی می‌دانند. 

یکی دیگر از اهداف برپایی چنین خیمه‌هایی آشنایی مردم با اسلام در فضایی است که اسلام هراسی و مخالفت با اسلام در آن موج می‌زند.

عمر صالح در این باره گفت: همیشه درباره مسلمانان صحبت می‌شود اما امکان صحبت کردن با خود آنها کمتر وجود داشته است. در این چادرها مردم می‌توانند رو در رو با مسلمانان حرف بزنند. مسلمانان را در رسانه‌ها به گونه‌ای به تصویر می‌کشند که مردم از برخورد و تعامل با آنها در هراسند. این چادرها می‌تواند حقیقت چهره مسلمانان را به مردم معرفی کند.

در این خیمه‌ها غیر مسلمانان می‌توانند با اسلام آشنا شوند و از پیروان اسلام بپرسند که چرا 5 بار در روز نماز می‌خوانند، چرا روزه می‌گیرند و چرا حتی آب نمی‌نوشند.

در این خیمه‌ها پس از افطار  و اقامه نماز، سخنرانی که از میان دانشجوها و افراد مشهوری همچون صادق خان شهردار لندن انتخاب می شوند به صحبت درباره اسلام و ابعاد مختلف آن می‌پردازند.  

انتهای پیام

captcha