ساخت و تعمیر ۲۰۱ مسکن مددجویی در زنجان از محل زکات
کد خبر: 3725934
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

ساخت و تعمیر ۲۰۱ مسکن مددجویی در زنجان از محل زکات

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از محل زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان برای ساخت، تعمیر و بهسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هزینه شده است.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد ارائه خدمات زمان‌دار و هدفمند به‌منظور توانمندسازی جامعه هدف و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات حقوقی در قالب معاضدت حقوقی و مددکاری حرفه‌ای از اولویت‌های مهم این نهاد در حوزه توانمندسازی است، افزود: با غربالگری حقوقی انجام ‌شده و شناسایی نیاز حقوقی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی و مشاوره‌ای متناسب با نیاز آن‌ها از طریق کارشناسان و وکلای نیکوکار همکار با این نهاد به آن‌ها ارائه می‌شود.
صفری ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در قالب آموزش‌های حقوقی از خدمات دیگر کمیته امداد استان زنجان با هدف افزایش آگاهی جامعه هدف این نهاد است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در ادامه به مشارکت مناسب خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی این نهاد در سال گذشته و سه‌ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: نصاب مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی این نهاد ارتقاء قاب ل‌توجهی داشته است به‌طوریکه کمک‌های مردمی به این نهاد در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به جمع‌آوری زکات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از این فریضه دینیف خدمات مورد نیاز جامعه هدف این نهاد در بخش‌های مختلف به‌ویژه مسکن، معیشت و درمان به آن‌ها ارائه شود.
صفری ادامه داد: با همین رویکرد در سال گذشته از محل زکات جمع‌آوری‌ شده و با نظر مؤدیان زکات بیش از 700 میلیون تومان برای تعمیر، بهسازی و ساخت 201 مسکن گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی این استان هزینه شده است.
انتهای پیام
 
captcha