ماجرای کبوتری که دور تا دور مادر شهید می‌گردد
کد خبر: 3726073
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید حسن طاهری؛

ماجرای کبوتری که دور تا دور مادر شهید می‌گردد

گروه جهاد و حماسه ــ مادر شهید حسن طاهری از کبوتری گفت که بعد از شهادت پسرش مهمان خانه آنها شده بود.

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

به گزارش خبرنگار ایکنا، در راستای گرامیداشت و تجلیل از مقام شهدای قرآنی و نیز تکریم خانواده شهدای قرآنی، دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی از خانواده معظم شهدای قرآنی با حضور اساتید، قاریان و مدیران قرآنی در روزهای چهارشنبه هر هفته انجام می‌گیرد که جامعه قرآنی در این هفته مهمان خانواده شهید حسن طاهری بودند.

ابتدای دیدار مصطفی یادگاری، قاری بین‌المللی کشور به قرائت آیاتی از قرآن پرداخت و بطور اتفاقی آیاتی قرائت شد که در وصیت‌نامه شهید طاهری بر آن تأکید و نوشته شده بود.

 در ادامه رحیم قربانی، مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به اهداف دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی گفت: این دیدارها از سال 92 آغاز شده است و یکی از اهداف‌مان معرفی سبک زندگی قرآنی شهدای قرآنی به جوانان کشور است.

وی ادامه داد: متأسفانه بسیاری از قاریان بین‌المللی و ممتاز کشور با سبک زندگی شهدای قرآنی آشنا نیستند و ما وظیفه داریم که این اطلاع‌رسانی را داشته باشیم.

در ادامه عذرا قهاری، مادر شهید حسن طاهری اظهار کرد: روزی که پسرم شهید شد گریه و زاری نکردم چراکه معتقد بودم چیزی را که در راه خدا می‌دهیم باید خوشحال باشیم. حسن سال 61 که دیپلمش را تازه گرفته بود، به خانه آمد و گفت که می‌خواهم جبهه بروم و ما هم موافقت کردیم. روز رفتنش به جبهه مرا بوسید و با خوشحالی به جبهه رفت. پس از 9 روز ماندن در خط مقدم با من تماس گرفت و گفتم که برگرد او گفت که باید در این راه تکه تکه شوم تا از کشورم حفاظت کنم و در نهایت برایم یک سر و دوپا آوردم.

وی بیان کرد: آن سال‌ها بسیار جوان بودم و به کمک خانم‌های همسایه، وسایل تهیه می‌کردیم و به جبهه‌ها ارسال می‌کردیم.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

مادرشهید طاهری اظهار کرد: پس از شهادت حسن، وقتی از درب خانه بیرون آمدم، دیدم که یک کبوتر طوقی وارد خانه شد و روی شانه‌هایم نشست. این کبوتر در تمام چهل روز در خانه ما بود و دورتا دور من می‌گشت. گاهی این کبوترها به حیاط می‌رفتند و تا بالاترین سطح آسمان پرواز و در نهایت محو می‌شدند و پس از چندساعت باز وارد خانه می‌شدند. هرسال برای سالگرد پسرم یک کبوتر همان روز می‌آید و روی شانه‌هایم می‌نشیند.

مادرشهید طاهری تصریح کرد: حسن پس از شهادتش هنوز هم مراقب من است و روبرویم حاضر می‌شود. یک لحظه نمی‌توانم فراموشش کنم. روزی که حسن را داخل قبر گذاشتیم، آنقدر قبر بوی عطر می‌داد که باورکردنی نبود و حتی جسمش هم بوی عطر می‌داد.

در ادامه علیرضا طاهری، برادر شهید طاهری اظهار کرد: حسن سال 61 به جبهه اعزام شد و روز اعزامش خودم همراهی‌اش کردم. او دوران مقدماتی‌اش را در دوکوهه؛ لشگر 27 محمدرسول‌الله گذراند و سپس وارد گردان تحقیق شد.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

وی افزود: حسن بسیار درس‌خوان بود و همزمان در دو پایگاه مشغول فعالیت بود که می‌توان به پایگاه بسیج ثارالله و کانون طه اشاره کرد. او دانش‌آموز نخبه‌ای در دبیرستان دانشمند واقع در محله نارمک بود.

برادرشهید طاهری اظهار کرد: مردمی بودن او یکی از ویژگی‌های حسن به شمار می‌رفت. البته اگر مروری برهمه ویژگی‌های شهدا داشته باشید متوجه می‌شوید که همه آنها بر دفاع از ولایت فقیه، حفظ مواضع مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار و مرگ بر اسرائیل تأکید بسیاری داشتند.

وی بیان کرد: از آنجا که امام راحل بر کتاب‌های شهید مطهری تأکید داشتند، حسن هم در تابستان کتاب‌های شهید مطهری را به امانت می‌گرفت و مطالعه می‌کرد و خمیرمایه فکری‌اش اینچنین شکل گرفت.

طاهری اظهار کرد: نمونه رفتاری‌اش برگرفته از قرآن بود. 70 روز طول کشید تا ساک حسن به دست‌مان برسد، زمانی که ساک را باز کردیم، متوجه شدیم که حسن آیات قرآن را براساس موضوعات روز دسته بندی و آنها را به هم متصل کرده است و معلوم بود که او همیشه موری بر آیات دارد و آن را در زندگی‌اش کاربردی کرده است.

وی بیان کرد: حسن ساعت 10 صبح عید غدیر متولد شد و ساعت سه بعدازظهر شب عید غدیر یعنی نهم مهرماه سال 71 در منطقه سومار در عملیات مسلم‌ابن عقیل به شهادت رسید.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

برادر شهید طاهری تصریح کرد: حسن در رشته تکواندو هم فعال بود و همیشه معتقد بود که باید یک بسیجی تمام عیار باشم. بیشتر از برادرانم با من عجین بود و پس از آنکه وصیت‌نامه‌اش را نوشت به من داد و تأکید کرد که بازش نکنم.

وی بیان کرد: حسن بسیار بر عملی کردن رهنمودهای قرآن تأکید بسیار داشت و معتقدم اگر در شرایط فعلی از راه و روش شهدا و وصایای‌شان دورشویم، دچار بحران در زندگی خواهیم شد و هراندازه به شهدا نزدیک شویم، موفق خواهیم شد.

طاهری اظهار کرد: افق دید شهدا بسیار وسیع است آنها معتقد بودند که ابتدا به راه کربلا، سپس قدس و کعبه دست خواهیم یافت و حتی این امر در بخشی از وصیت‌نامه شهید آمده است.

وی با اشاره به کبوتری که در زمان شهادت برادرش به منزل آمد و روی شانه‌های مادرش نشست، گفت: کبوتر سنبل شهید است و در کتاب حیات پس از مرگ مرحوم علامه طباطبایی(صفحه 40 تا 55) خواندم که این حکمت الهی بوده و به عنوان سند است که روح شهدا در پرنده‌ای لطیف قرار می‌گیرد. درواقع ما همیشه شهدا را با یک پرنده نشان می‌دهیم.

برادرشهید طاهری تصریح کرد: درتمام مدتی که کبوترها در خانه‌مان بودند همیشه دورتا دور مادرم می‌چرخیدند و گاهی کنار عکس حسن می‌نشستند.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

وی معتقد است همه شهدا داستان‌هایی دارند و باید به نوعی این مباحث را برای جامعه امروز مطرح کرد.

در ادامه فاطمه طاهری، خواهر شهید حسن طاهری اظهار کرد: زمانی که حسن شهید شد، من کلاس چهارم بودم. آن زمان به سن تکلیف رسیده بودم و حسن بسیار بر من مقید بود که حتما در حضور نامحرم جوراب به پا داشته باشیم و من همیشه به حرف‌هایش گوش می‌کردم.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

وی افزود: روزهایی که کبوتر درخانه ما بود، زمانی که برای وضو جوراب‌هایم را درمی‌آوردم، کبوتر روی پاهایم نوک می‌زد و من به یاد حسن می‌افتادم که برمن تأکید بسیار داشت. زمانی که جوراب را می‌پوشیدم، کبوتر از کنارم رد می‌شد و می‌رفت.

خواهرشهید طاهری تصریح کرد: کلاس قرآن می‌رفتم و زمانی که به منزل می‌آمدم، حسن به من قرآن یاد می‌داد و پیش او تمرین می‌کردم.

وی بیان کرد: حسن هنوز هم در زندگی من و خانواده‌ و فرزندانم تأثیرگذار است و همیشه از خصوصیات رفتاری حسن برای فرزندانم می‌گویم.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

درادامه بخشی از وصیت‌نامه که توسط مرتضی یادگاری قاری بین‌المللی قرائت شد، اینچنین بود: انشالله با یاری خداوند تبارک و تعالی و پیروزی برلشگریان کفرراهی کربلا و سپس قدرس قبله اول مسلمین دست خواهیم یافت و سپس فعالیت‌ها و کوشش‌ها را در جهت تحقق و گسترش اهداف اسلامی در سراسر دنیا نهایت سعی را خواهیم کرد و از آنجا احکام اسلام را طبق موازین و چارچوب قرآن پیاده خواهیم کرد و در انتظار زیارت قبر شش گوشه امام حسین(ع). همچنین مرگ بر منافقین و نیز مرگ بر استمعارگران(آمریکا، شوروی، اسرائیل) در شعارهای‌تان یادتان نرود«مرگ بر ضد ولایت فقیه».

در پایان نمایندگان دستگاه‌های مختلف قرآنی هدایای خود را تقدیم خانواده شهید کردند و در نهایت عکس یادگاری با خانواده شهید حسن طاهری انداختند.

 

رد نشود//ماجرای کبوتری که دورتادور مادر شهید می‌گردد/ پسر شهیدش هنوز هم به فکر مادر است

گزارش از زینب رازدشت

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم‌.نوری‌شعرباف‌
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۱:۲۱
0
0
خیلی‌خوب‌. نظر‌کرده‌ شهید‌ را‌ هم‌ اگه‌ باشه‌ خیلی‌ عالیه‌. التماس‌ دعا
captcha