نگاهی به برنامه‌های ترم تابستان مؤسسه «نورالثقلین» بوشهر
کد خبر: 3728527
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

نگاهی به برنامه‌های ترم تابستان مؤسسه «نورالثقلین» بوشهر

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه نورالثقلین بوشهر کلاس‌های متنوعی از جمله مفاهیم، تجوید و تدبر در قرآن ویژه تمامی سنین برگزار می‌کند.

نگاهی به برنامه‌های ترم تابستان مؤسسه نورالثقلین بوشهر

علیرضا مشایخی، مسئول روابط عمومی مؤسسه نورالثقلین استان بوشهر و مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی مبشرین در رابطه با فعالیت‌های ترم تابستان این مؤسسه در گفت‌وگو با ایکنا؛ بیان کرد: مؤسسه نورالثقلین در حال حاضر شش شعبه با 700 قرآن‌آموز دارد و کلاس‌های متنوعی از جمله مفاهیم(ویژه گروه سنی زیر 15 سال)، تجوید (ویژه بالای 13 سال)، تدبر ویژه گروه سنی بالای 15 سال، بازی و مسابقه ویژه نونهالان(4 تا 7 سال)، حفظ غیرحضوری (ویژه گروه سنی بالای 15‌ سال) و مترجمی زبان قرآن ویژه بانوان (بالای 15) سال همراه با برنامه ایستگاه آخر، لیگ فوتسال برای پسران و لیگ آموزشی و بانک جوایز از اول تیرماه آغاز و تا آخر مردادماه ادامه دارد.

وی در رابطه با کیفیت اجرای ایستگاه آخر گفت: در فصل تابستان به علت گرمی هوا آخر هفته‌ها برای اعضای گروه برنامه‌هایی مانند استخر و یا دورهمی خانگی برگزار می‌کنیم که در این جلسات به صورت مهمانی در منزل یکی از اعضای گروه به صرف شام جمع می‌شویم که در آنجا چند نکته احکامی نیز گفته می‌شود و در فصل زمستان این جلسات را در کنار دریا و یا جایی خارج از شهر برگزار می‌کنیم.

مشایخی تصریح کرد: در حال حاضر 45 مربی در مؤسسه داریم که هزینه مربی‌ها و اعتبارات ما از شهریه کلاس‌ها و کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌ صدقات جمع‌آوری می‌شود که اکثر برنامه‌هایمان را پوشش می‌دهد.

مسئول روابط عمومی مؤسسه نورالثقلین در رابطه با فعالیت‌های موفقیت‌آمیز موسسه اظهار کرد: این مؤسسه فعالیت‌های ویژه و برجسته بسیاری دارد از جمله لیگ قرآنی که در سال گذشته در سه مرحله بین شعب و استانی برگزار کردیم که مورد تقدیر امام جعه استان نیز قرار گرفت و جذب را بالا برد.

وی گفت: در طول سال از حجم کلاس‌های ما کم نمی‌شود و همیشه برگزار می‌شود. برنامه شب‌های آسمانی ماه مبارک رمضان که رقابتی را بین بچه‌ها ایجاد می‌کند موجب جذب بالا می‌شود موفقیت در این طرح بسیار بوده در حدی که برای رتبه‌های بالای این مسابقه، جلسات تربیت مربی گذاشتیم تا به عنوان مربی در برگزاری کلاس‌هایمان از آنها استفاده کنیم.

وی گفت: مسابقات حفظ و مفاهیم استانی از جمله کلاس‌های قرآنی این مؤسسه است که در اسفندماه طی چندین سال به صورت مداوم در حال برگزاری است. این مسابقات به صورت سوره‌ای است و این وجه متمایز مسابقات حفظ ما با مسابقات مؤسسات دیگر است که سال گذشته هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

مشایخی از دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی حفظ قرآن در مردادماه خبرداد و افزود: دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی حفظ قرآن کریم در یک، دو و سه سال با همکاری مؤسسه الهادی جهرم برگزار می‌شود. دوره‌ مقدماتی کلاس‌ها از اول مردادماه و دوره تخصصی آن از اول مهرماه آغاز می‌شود.

مدیر پایگاه مبشرین در رابطه مهلت و نحوع ثیت نام این دوره‌ها تصریح کرد: برای ثبت‌نام این دوره‌ها تا 25 تیرماه فرصت باقی است که علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 33563516 تماس بگیرند و یا نام‌شان را به شماره 09174489243 پیامک کنند که با آنها تماس گرفته می‌شود.

یادآورمی‌شود، این مؤسسه از سال 70 تأسیس و مجوز خود را  از سال 87 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده و در شهر بوشهر، خیابان امام خمینی(ره)، کوچه بوستان پنجم واقع است.

انتهای پیام

captcha