قرآن، معماری عظیمی است که باید در آن ورود کرد
کد خبر: 3730314
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

قرآن، معماری عظیمی است که باید در آن ورود کرد

گروه فعالیت های قرآنی - رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی با بیان اینکه قرآن باید در جان و روح انسان جای گیرد، گفت: قرآن، معماری عظیمی است که کاشی کاری های درون آن تلاوت و قرائت بوده و باید در آن ورود کرد.

قرآن، معماری عظیمی است که باید در آن ورود کرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی برزگر رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی صبح امروز در مراسم اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، بیان کرد: زمانی که از امام رضا (ع) فلسفه نماز را پرسیدند ایشان فرمودند که با خواندن نماز هر روز سوره حمد را تلاوت می کنید و گویی قرآن را می خوانید و در واقع نماز برای قرآن است تا مهجور نماند.

وی افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مسابقات قرآنی وسیله ای برای تلاوت و قرائت قرائت قرآن است و یک هدف نیست.

برزگر ادامه داد: قرآن، معماری عظیمی است که کاشی کاری های درون آن تلاوت و قرائت بوده و مردم باید در آن ورود کنند و به گشت و گذار بپردازند.

وی با بیان اینکه ما برای آخرت نامحدود، تلاش محدودی انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: ما در این دنیای محدود و فانی فعالیت های نامحدودی داشته و به آن دلبسته ایم که باید این کار برای دنیای آخرت انجام گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر هواپیمای وجودمان را بررسی کنیم و جعبه سیاه آن را بازخوانی نماییم خواهیم دید که با حضور قلب و نیت الهی نماز خوانده و قرآن تلاوت کرده ایم یا اینگونه نبوده است.

انتهای پیام

captcha