قرآن به زندگی حافظان برکت می‌دهد
کد خبر: 3730898
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

قرآن به زندگی حافظان برکت می‌دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی - یک حافظ قرآن کریم با بیان اینکه قرآن به زندگی حافظان برکت می‌دهد، گفت: با وجود اینکه همزمان حفظ قرآن و مطالعه کتب درسی برای کنکور را انجام می‌دادم  رتبه‌ام از افرادی که تمام وقت خود را صرف مطالعه می‌کردند بهتر شد.

قرآن به زندگی حافظان برکت می‌دهد

مریم باقری آستانی از نکا، حافظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با بیان اینکه از 18 سالگی در مسابقات قرآنی شرکت کردم، اظهارکرد: در سال‌های متمادی رتبه اول و دوم را در حفظ قرآن کریم در مسابقات استانی و در مسابقات دانشجویی نیز رتبه برتر را کسب کردم.

مادرم عامل اصلی ورود من به قرآن بود

وی با بیان اینکه مادرم عامل اصلی ورود من به قرآن بوده است، افزود: در ابتدا قرائت قرآن را آغاز کردم و از سال دوم دبیرستان حفظ آن را شروع و همزمان با امتحانات کنکور آن را به اتمام رساندم.
حافظ قرآن کریم تصریح کرد: الحمدالله به برکت قرآن در حفظ آن و کنکور سراسری موفق بودم و امروز در رشته زبان و ادبیات عربی دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنم و عضو گروه تواشیح فدک آستان قدس رضوی نیز هستم.
باقری آستانی با بیان اینکه قرآن به زندگی حافظان برکت می‌دهد، گفت: با وجود اینکه همزمان حفظ قرآن و مطالعه کتب درسی برای کنکور را انجام می‌دادم  رتبه‌ام از افرادی که تمام وقت خود را صرف مطالعه می‌کردند بهتر شده است و در روز کنکور نه تنها استرس نداشتم بلکه در کمال آرامش بوده و «تَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ» در قلب من نفوذ کرده بود.

تأثیر معجزه قرآن در زندگی افراد
وی به تاثیر معجزه قرآن در زندگی افراد اشاره کرد و افزود: سال اولی که در مسابقات 10 جزء سازمان تامین اجتماعی شرکت کردم اشتیاق زیادی به زیارت حضرت معصومه (س) داشتم  و خدا کمک کرد که تونستم رتبه نخست را در استان کسب کنم و در کمال شگفتی مسابقات کشوری در حرم آن حضرت برگزار شد.
حافظ قرآن کریم با بیان اینکه سطح مسابقات هرساله نسبت به گذشته بهتر می‌شود، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: باید در کشور 10 میلیون حافظ داشته باشیم  و ما امیدواریم که این مهم تحقق پیدا کند.

باقری آستانی به افزایش حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: در این مسابقات شاهد هستیم که تعداد حافظان و دانش آن‌ها به علوم قرآنی افزایش پیدا کرده و چه خوب است که مسئولان ما حافظ قرآن باشند و به این ایمان برسند که باید به آنچه از دین می دانند عمل کنند.

انتهای پیام

captcha