استحکام اسلامیت نظام جمهوری اسلامی در سایه شورای نگهبان
کد خبر: 3731205
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
میرغضنفری بیان کرد:

استحکام اسلامیت نظام جمهوری اسلامی در سایه شورای نگهبان

گروه اجتماعی - فرماندار شهرستان رودبار گفت: شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد.

استحکام اسلامیت نظام جمهوری اسلامی در سایه شورای نگهبان

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان رودبار در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: با تاسیس نظام مردم‌سالار اسلامی ایران و به فرمان بنیانگذار دوراندیش آن نهادهای قانونی برای حراست و نگهبانی از دستاورد انقلاب اسلامی شکل گرفت که نهاد شورای نگهبان از محوری‌ترین آنهاست.

وی افزود: این شورای که از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه آن جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد، نقش برجسته‌اش نظارت بر انتخابات و مرجع رسمی بودن در تفسير قانون اساسی است.

فرماندار شهرستان رودبار گفت: شورای نگهبان که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران جايگاه ويژه‌ای دارد، به گونه‌ای است كه بودن آن در كنار مجلس قانون‌گذاری، موجب اعتبار آن می‏شود و وظيفه دارد تمام مصوبات مجلس شورای اسلامی را از حيث عدم مغايرت با موازين اسلامی و قانون اساسی بررسی كرده تا در صورت عدم مغايرت، مصوبه مجلس، صورت قانونی به خود گيرد.

میرغضنفری گفت: بی شک نظارت بر قانونگذاری، تفسير قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از ميان مجموعه وظايف شورای نگهبان ویژه و دارای اهميت بسيار است و این همه در کنار تلاش مجموعه نظام و دولت تدبیر و امید تحت لوای رهبر معظم انقلاب اسلامی بسترها و مسیر اعتلای ایران اسلامی را بیش از پیش فراهم می‌نماید.

انتهای پیام

captcha