دیدار مسئولان جهاد دانشگاهی البرز با خانواده شهیدان «حافظ»
کد خبر: 3736105
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

دیدار مسئولان جهاد دانشگاهی البرز با خانواده شهیدان «حافظ»

گروه معارف - رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز به همراه چند تن از مسئولان و کارکنان این نهاد با خانواده شهیدان جانباز، ابولقاسم و شاهین حافظ دیدار کردند.

دیدار مسوولان جهاد دانشگاهی البرز با خانواده شهیدان جانباز «حافظ»

به گزارش خبرگزاری ایکنا از البرز، این دیدار روز یکشنبه، 14 مرداد با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با هدف تجدید بیعت با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی صورت گرفت.

در این دیدار ابتدا مهندس طاهرنژاد، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تقدیر از خانم فاطمه مسچی نظامی، همسر شهید ابولقاسم حافظ و مادر شهید شاهین حافظ به معرفی این شهدا پرداخت.

وی اظهار کرد: شهید ابولقاسم حافظ، کارمند وزارت نیرو که در سال 1394 به درجه شهادت نایل شدند، جانباز 70 درصد دفاع مقدس بودند و شهید شاهین حافظ، فرزند این پدر که جانباز 70 درصد و دانشجوی بسیجی بودند، در سال 1375 به مقام والای شهادت ترفیع یافتند.

دکتر علی اکبر هاشمی راد، رییس جهاد دانشگاهی البرز نیز با معرفی مختصری از اهداف و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد در زمینه‌های آموزشی، چه آموزش کوتاه مدت و چه آموزش بلند مدت، حوزه های پژوهشی و فرهنگی فعالیت دارد  و در حوزه پژوهشی در این استان کارهای ارزشمندی مانند راه اندازی بانک خون بند ناف (سلول های بنیادی) توسط پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی جهت خدمت رسانی به شهروندان البرزی صورت گرفته است.

وی افزود: مجموعه جهاد دانشگاهی شهدایی را در زمان جنگ تحمیلی  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امیدواریم این شهدا که ما را می بینند و شاهد اعمال ما هستند از خدمات این نهاد به مردم و شهروندان رضایت داشته باشند.

هاشمی راد تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تلاش دارد با توجه به اوضاع اقتصادی و نظر به فرمان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی، به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در جریان پیشرفت اسلامی ـ ایرانی قدم برداشته و بتواند در حوزه هایی مانند علوم پزشکی، صنایع، فرهنگ و علوم انسانی که آسیب های جدی در آن ها وجود دارد، گام های مثبتی را بردارد.

وی اظهار کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا هم روح ما را تازه می‌کند هم بر این موضوع تلنگر می‌زند که نباید بنشینیم و نگاه کنیم بلکه تلاش کنیم و با فرهنگ خودباوری که داریم در جهت پیشرفت کشور و محکم کردن پایه های نظام اسلامی حرکت کنیم.

این مسوول تاکید کرد: دیدار با خانواده شهدا یادآور خاطره همکاران شهید جهادی در جنگ است و یادآور این است که بچه‌های جهاد دانشگاهی که متشکل از نیروی انسانی متخصص است، دست از تلاش برنمی دارند و همت والایی در جهت پیشبرد اهداف شهدا دارند.

captcha