نقش پررنگ رسانه در معرفی صنایع دستی خراسان جنوبی
کد خبر: 3737017
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

نقش پررنگ رسانه در معرفی صنایع دستی خراسان جنوبی

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: باید با کمک اصحاب رسانه و اطلاع رسانی آنان، صنایع دستی در سبد نیازمندی‌های خانوار قرار گیرد.

اطلاع رسانی اصحاب رسانه می تواند صنایع دستی را در سبد نیازمندی‌های خانوار قرار دهد

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حسن رمضانی، امروز17 مرداد، در بازدید از خبرگزاری ایکنا به مناسبت روز خبرنگار، اظهار کرد: میراث فرهنگی در حوزه اطلاع رسانی نیازمند کمک و مساعدت است، به این علت که در نوشتار و گفتار اصحاب رسانه به منطق کار خود آگاهی پیدا می‌کنیم.
وی با بیان اینکه امیدواریم حوزه اطلاع رسانی بتواند در راستای معرفی داشته‌های میراث فرهنگی به ما کمک کند، افزود: رسانه‌ها به علت گستردگی مخاطب می‌توانند کمک بزرگی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در عرصه داخلی و خارجی کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی مانند آیینه‌ای است که اگر شفافیت نداشته باشد ظاهر انسان را به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد و انسان دچار اشتباه می‌شود.
رمضانی بیان کرد: شفافیت و امانتداری باید در حوزه خبر رعایت شود تا دستگاه‌های اجرایی و مسئولان تصویر واقعی خود را در آیینه خبر دیده و نواقص خود را رفع کنند.
وی اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوزه میراث فرهنگی حساسیت خاصی دارد چرا که اگر چهره مخدوشی از شهرها در رسانه نشان داده شود، جذب گردشگر دچار مشکل خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: باید با کمک اصحاب رسانه و اطلاع رسانی آنان، صنایع دستی در سبد نیازمندی‌های خانوار قرار گیرد.
رمضانی با بیان اینکه باید با کمک رسانه‌ها حفاظت از آثار تاریخی تبدیل به عزم ملی شود، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ سازی، اصحاب رسانه باید کمک کنند تا بتوانیم در جایگاه خود قرار گرفته و از حرمت بناهای تاریخی و فرهنگی برای حل مشکلات امروز بهره بگیریم.
وی یادآور شد: امیدواریم در سایه همکاری‌های مشترک میراث فرهنگی و خبرگزاری ایکنا، ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان را در سطح ملی و بین المللی معرفی کنیم چرا که این امر پیامدهای مثبت اقتصادی را برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha