احداث و بازسازی 22 هزار واحد مسکن روستایی در کشور
کد خبر: 3738905
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
طی سال جاری؛

احداث و بازسازی 22 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، روستایی هستند، گفت: طی سال جاری 30 هزار واحد مسکن در کشور احداث و بازسازی خواهد شد که از این تعداد ۲۲ هزار مسکن مربوط به روستاها است.

احداث و بازسازی 22 هزار واحد مسکن روستایی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ابراهیم بازیان مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه کمیته امداد با نگاه بلند امام راحل تشکیل یافت، بیان کرد: کمیته امداد جزء نخستین نهادهای بعد از انقلاب بود که با هدف محرومیت زدایی از مناطق شهری و روستایی تشکیل شد.

وی افزود: امسال در برنامه ششم ساخت، خرید و مقاوم سازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی مدنظر قرار دارد که طی سال جاری 30 هزار مسکن در کشور مورد احداث، خرید و بازسازی قرار خواهند گرفت که رکوردی در تاریخ کمیته امداد به شمار می رود.

بازیان ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، روستایی هستند و با توجه به اینکه روستاها همواره مظهر محرومیت بوده اند امسال ۲۲ هزار مسکن در روستاها احداث و بازسازی خواهند شد.

وی بااشاره به اینکه طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۳ هزار خدمت در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است، اظهار کرد: ۱۱ هزار مسکن مورد بازسازی قرار گرفته و یک هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و روستایی نیز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در استان احداث شده است.

مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیصی به مناطق محروم، مرزی و صعب العبور امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ برابر شده است.

وی یادآور شد: پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد همچنان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار رفته و همدرد، همزبان و همراه شدن با محرومین همواره مورد توجه این نهاد انقلابی بوده است.

بازیان تصریح کرد: طی سال جاری یک هزار مسکن در استان احداث خواهد شد که مراحل تحویل زمین تا پایان شهریور ماه صورت خواهد گرفت و با همکاری کمیته امداد، بنیاد برکت و سپاه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

captcha