رسانه‌ها با انعکاس مشکلات اساسی در چاره‌اندیشی راهکارها مؤثر باشند
کد خبر: 3739719
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

رسانه‌ها با انعکاس مشکلات اساسی در چاره‌اندیشی راهکارها مؤثر باشند

گروه سیاست و اقتصاد ـ نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با پرداختن و انعکاس مشکلات اساسی کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال در چاره‌اندیشی و فرهنگ‌سازی برای ارائه راهکارها‌ مؤثر باشند.

رسانه‌ها با انعکاس مشکلات اساسی در چاره‌اندیشی راهکارها مؤثر باشند

به گزارش ایکنا از قزوین، داوود محمدی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه که شب گذشته 27 مردادماه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نارسایی‌ها و کاستی‌هایی در کشور وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند با پرداختن و انعکاس مشکلات اساسی کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال در چاره‌اندیشی و فرهنگ‌سازی برای ارائه راهکارهای مؤثر باشند.
وی ادامه داد: تورم و مسئله ارز ازجمله مشکلاتی است که گریبانگیر آحاد مختلف جامعه شده و ازجمله مسائلی است که باید در سرتیتر خبرها قرار گیرد و توسط رسانه‌ها پیگیری شود.
این نماینده ابراز کرد: در مسئله آب کشور و استان با بحران مواجه هستیم؛ برای تأمین آب شرب در نقاط مختلف استان قزوین با مشکلات جدی دست‌به‌گریبانیم، به‌عنوان‌مثال ۱۰۲ روستا در قزوین وجود دارد که هنوز با تانکر آبرسانی می‌شود و اگر چاه‌های بیدستان نبود برای آب شرب شهر هم دچار مشکل می‌شدیم.
وی اضافه کرد: در این میان رسانه‌ها می‌توانند استفاده بهینه از آب را فرهنگ‌سازی کنند و جدیت این مسئله را به‌صورت شایسته مطرح کنند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معضل آب شرب و کشاورزی از مرز مشکل عبور کرده است و اگر به فکر نباشیم با بحران‌های جدی مواجه خواهیم شد.
وی ادامه داد: در خصوص معضلات زیست‌محیطی با پدیده عجیب ریزگردها در قزوین مواجه هستیم که اگر کمی دیر شود با مشکلی به‌مراتب بدتر از جنوب مواجه خواهیم شد.
محمدی خاطرنشان کرد: دولت می‌بایست تصدی‌گری‌ها را کنار بگذارد و به بخش خصوصی اعتماد کند، دولت باید در حوزه اشتغال و اقتصاد به بخش خصوصی میدان دهد و یاور بخش خصوصی باشد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که ۸۰ درصد منابع ما صرف امور جاری می‌شود و تنها ۲۰ درصد برای امور اساسی زیربنایی، عمرانی هزینه می‌شود.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در همه دنیا این نسبت برعکس است، رسانه‌ها می‌توانند این مورد را طوری مطرح کنند که به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.
وی یادآور شد: در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه منابع انرژی کشور ما جزو پرمصرف‌ترین کشورهاست، متأسفانه در بعضی موارد مصرف ما ۲۲ برابر میانگین مصرف جهانی است.
محمدی با اشاره به اینکه منابع محدود هستند، عنوان کرد: بنابراین باید به‌گونه‌ای مصرف شود که مدیون آیندگانمان نباشیم، باید برنامه‌ریزی‌های درست و مناسب برای استفاده بهینه از منابع داشته باشیم و این موضوع را به یک فرهنگ عمومی مردم تبدیل کنیم.
انتهای پیام

captcha