استقرار ۱۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در گیلان
کد خبر: 3740412
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

استقرار ۱۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در گیلان

گروه اجتماعی – مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: ۱۰۰ پایگاه ثابت و سیار برای دریافت نذورات و قربانی نیکوکاران در روز عید سعید قربان در سراسر گیلان مستقر است که این پایگاه‌ها در مصلا‌های برگزاری نماز عید قربان، میدان‌های اصلی شهرها، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان برپا می‌شوند.

استقرار ۱۰۰ پایگاه جمع‌آوری نذورات عید قربان در گیلان

علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با قدردانی از کمک‌های بی‌منت مردم در مناسبت‌های مختلف سال به نیازمندان، اظهار کرد: قربانی کردن از سنت‌های حضرت ابراهیم(ع) و نشانه عدم دل‌بستگی و وابستگی‌ها به مادیات، ایثار مال و جان در راه خدا و تقرب الهی است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد گیلان آمادگی دارد علاوه بر جمع‌آوری نذورات غیرنقدی مردم و توزیع آن بین نیازمندان، نذورات نقدی مردم را نیز دریافت کند، افزود: پس از دریافت نذورات نقدی نسبت به خرید، ذبح و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام می‌شود.

محمدی از برپایی 100 پایگاه ثابت و سیار برای دریافت نذورات و قربانی نیکوکاران در روز عید سعید قربان در سراسر گیلان خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در مصلاهای برگزاری نماز عید قربان، میدان‌های اصلی شهرستان‌ها، دفاتر کمیته امداد در سراسر استان برای جمع‌آوری نذورات مردمی برپا می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز نیکوکاری در استان، تصریح کرد: پایگاه‌های مستقر در مراکز نیکوکاری در سطح محله‌ها و مساجد هم آماده دریافت نذورات قربانی مردم و توزیع آن بین نیازمندان همان محله است.

وی گفت: ایتام و زنان سرپرست خانوار و همچنین مددجویان مبتلا به سوءتغذیه در اولویت دریافت نذورات قربانی قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه پایگاه‌های مستقر در مساجد و مصلاهای برپایی دعای عرفه در روز عرفه آماده دریافت نذورات نقدی مردم هستند، ادامه داد: مردم نیکوکار گیلان همچنین می‌توانند با شماره‌گیری #۰۱۳*۸۸۷۷* کمک‌های نقدی خود را برای خرید و ذبح گوسفند از طریق تلفن همراه به نیازمندان و ایتام اهداء کنند و یا نذورات خود را به شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ نزد بانک ملی شعبه حشمت رشت و یا شماره‌حساب ۸۳/۴۷۹۰۴۷۹۰ نزد بانک ملت شعبه شهرداری رشت واریز کنند.

لازم به ذکر است؛ شماره تماس‌های ۳۳۳۶۵۶۰۷ و ۳۳۳۶۵۷۹۱ با پیش شماره ۰۱۳ آماده پاسخگویی به سؤالات مردم نیکوکار است.

انتهای پیام

captcha