راهیابی 6 هنرمند بوشهری به جشنواره‌ «نقالان علوی»/ ورکشاپ تصویرسازی قصص قرآنی در هنرستان رازی
کد خبر: 3740542
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
امید پارسایی‌فر عنوان کرد:

راهیابی 6 هنرمند بوشهری به جشنواره‌ «نقالان علوی»/ ورکشاپ تصویرسازی قصص قرآنی در هنرستان رازی

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه سومین جشنواره «نقالان علوی» در تاریخ اول شهریورماه، گفت: هستی قائدی، آناهیتا ملکی‌وند، آرش ملکی‌وند، طوبی شیرکانی، سیده‌نگار بهرسی و فاطمه حسینی به‌عنوان شش هنرمند جوان بوشهری به این جشنواره‌ راه پیدا کردند.

راهیابی 6 هنرمند بوشهری به جشنواره‌ «نقالان علوی»/ ورکشاپ تصویرسازی قصص قرآنی در هنرستان رازی

امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با بیان اینکه تأسیس بانک اطلاعاتی هنرمندان تعزیه یکی از اهداف این سازمان است، اظهار کرد: تعزیه‌خوانی در بوشهر و سطح ایران و کشورهای منطقه رشته تاریخی و مذهبی دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر انقلاب اسلامی هنر تفقد، مسئولیت‌شناسی و نگاه به افق آینده روشن است، افزود: هنرمند باید دیده‌بان جامعه خود باشد و از این رو کشف استعدادهای نخبگان و ظرفیت‌های هنری استان یکی از اهداف حوزه هنری است که در این بخش شاهد درخشش‌های فراوانی توسط هنرمندان بوشهری بوده‌ایم.

افتخارآفرینی هنرمندان بوشهر در جشنواره‌های ملی

رئیس حوزه هنری استان بوشهر عنوان کرد: کسب جایزه ویژه «فرج‌الله سلحشور»، مقام دوم انیمیشن و پویانمایی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت، مقام اول نمایش «شبی که دلی شکست» در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از دیگر افتخاراتی است که توسط هنرمندان بوشهری برای حوزه هنری استان به‌دست آمده است.

تشکیل ورکشاپ تصویرسازی قصص قرآنی در هنرستان رازی

پارسایی‌فر گفت: نمایشگاه پوستر انقلاب و آثار تجسمی با عنوان «طلایه» و ورکشاپ نماز و قصص قرآنی به همت حوزه هنری بوشهر با حضور تعدادی از دانش‌آموزان هنرمند و صاحب مقام اول تا سوم جشنواره‌های استانی و کشوری در هنرستان دخترانه رازی با موضوع «تصویرسازی جلد کتاب قصه‌های قرآنی کودک» تشکیل و برپا شد.

راهیابی شش هنرمند جوان بوشهری به سومین جشنواره‌ «نقالان علوی»

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه سومین جشنواره «نقالان علوی» پنج‌شنبه، اول شهریورماه، ساعت ۱۰:۳۰ در بهشت زهرا(س) قطعه هنرمندان بر مزار مرشد ولی‌الله ترابی با ادای احترام به این هنرمند ایرانی و اجرای برنامه‌های نقالی و نواختن سنج و دمام بوشهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: هستی قائدی، آناهیتا ملکی‌وند، آرش ملکی‌وند، طوبی شیرکانی، سیده‌نگار بهرسی و فاطمه حسینی به عنوان شش هنرمند جوان بوشهری به سـومین جشنواره‌ سراسری نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» با عنوان نقالان علوی راه پیدا کردند.

نقاشی رسوم سبک زندگی و آئین‌های مذهبی در حوزه هنری بوشهر

وی در پایان عنوان کرد: اساتید و فعالان مجرب حوزه نقاشی واحد تجسمی به بهانه تولید آثار فاخر هنری طی یک پروژه نقاشی با عنوان سبک زندگی در دو بخش «فرهنگ، آداب و رسوم - سنت‌های و آئین‌های مذهبی گذشته» آثار فاخر خود را بر بوم نقاشی کردند.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha