«نورالثقلین بوشهر» مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3741700
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
موسسه برتر هفته/ 63

«نورالثقلین بوشهر» مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه نورالثقلین استان بوشهر از سال 1370 تأسیس شده و تاکنون 10 شعبه در استان دارد.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌شود. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 62 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه قرآن و عترت نورالثقلین استان بوشهر بپردازیم.

«نورالثقلین بوشهر» مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا


این مؤسسه از سال ۷۰ تأسیس شد و مجوز خود را  از سال ۸۷ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده که به‌دلیل علاقه‌مندی به گسترش فرهنگ قرآن در سطح جامعه به‌ویژه در میان خردسالان و نوجوانان فعالیتش را به صورت رسمی آغاز کرده است.

شیوه این موسسه به صورت هیئت مدیره‌ای است به‌گونه‌ایی که هر دو سال از میان 95 عضو مجمع، هفت نفر به عنوان هیئت مدیره انتخاب می‌شود و از میان این هفت نفر، یک نفر به عنوان مدیرعامل مؤسسه انتخاب می‌شود که در حال حاضر فضل الله محمدی، مدیرعامل مؤسسه است.
مؤسسه نورالثقلین در حال حاضر شش شعبه با ۷۰۰ قرآن‌آموز دارد و کلاس‌های متنوعی از جمله مفاهیم(ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال)، تجوید (ویژه بالای ۱۳ سال)، تدبر ویژه گروه سنی بالای ۱۵ سال، بازی و مسابقه ویژه نونهالان(۴ تا ۷ سال)، حفظ غیر حضوری(ویژه گروه سنی بالای ۱۵‌ سال) و مترجمی زبان قرآن ویژه بانوان (بالای ۱۵) سال همراه با برنامه ایستگاه آخر، لیگ فوتسال برای پسران و لیگ آموزشی و بانک جوایز از جمله آخرین فعالیت‌های این مؤسسه است که از اول تیرماه آغاز و تا آخر مردادماه ادامه داشت. همچنین فعالیت‌های ویژه و برجسته بسیاری دارد از جمله لیگ قرآنی که در سال گذشته در سه مرحله بین شعب و استانی برگزار شد که مورد تقدیر امام جمعه استان نیز قرار گرفت و جذب را بالا برد.

برگزاری کلاس‌های احکام، آموزش قرآن، دوره تربیت مربی، تواشیح و هم‌خوانی، طرح حدیث معرفت، عقاید و مفاهیم به صورت حضوری و غیر حضوری، دوره حفظ تخصصی و نیمه تخصصی به صورت حضوری و نیمه حضوری، طرح شب‌های آسمانی ویژه ماه مبارک رمضان و اردوهای برون استانی به مشهد مقدس با استفاده از حضور اساتید مجرب و با تجربه همه به صورت مداوم در این موسسه برگزار می‌شود.

دوره آموزشی مقدماتی و تخصصی حفظ قرآن کریم(طرح سیدالساجدین) نیز از دیگر فعالیت‌های این مؤسسه است که با همکاری مؤسسه الهادی جهرم برگزار می‌شود که دوره‌ مقدماتی کلاس‌ها از اول مردادماه و دوره تخصصی آن از اول مهرماه آغاز می‌شود که این طرح سیدالساجدین با عنوان طرح یکساله حفظ قرآن کریم و طرح امام العسکری(ع) با عنوان طرح دوساله حفظ قرآن از 10 مردادماه در موسسه نورالثقلین آغاز شد.

موسسه نورالثقلین به همین مناسبت در ایام مبارک دهه ولایت و در آستانه میلاد امام هادی(ع)، جشنی ویژه این قرآن‌پژوهان برگزار کرد و از حافظانی که در کمتر از 20 روز موفق به حفظ یک جزء از قرآن کریم شدند، قدردانی کرد. در حال حاضر ۴۵ مربی در این مرکز مشغول فعالیت هستند که هزینه مربی‌ها و اعتبارات از شهریه کلاس‌ها و کمک‌های مردمی و از طریق صندوق‌ صدقات جمع‌آوری می‌شود که اکثر برنامه‌ها را پوشش می‌دهد.

مسابقات حفظ و مفاهیم استانی از جمله کلاس‌های قرآن این مؤسسه است که در اسفندماه طی چندین سال به صورت مداوم در حال برگزاری است. این مسابقات به صورت سوره‌ای است و این وجه متمایز مسابقات حفظ این مرکز با مسابقات مؤسسات دیگر است که سال گذشته هزار نفر در این دوره شرکت کردند.
همچنین پایگاه خبر قرآن و معارف اسلامی «مبشرین نور» از خردادماه سال گذشته فعالیت خود را با عنوان «سایت مبشرین» آغاز و از شهریورماه ۹۶ درخواست خود را نسبت به اخذ مجوز فعالیت به هیئت نظارت بر مطبوعات ارائه داده است و هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه خرداد ۹۷ مجوز آن را صادر کرده است. این پایگاه به هیچ سازمان و نهادی وابستگی ندارد و در زیر مجموعه شعبه مجازی مؤسسه قرآن و عترت نورالثقلین فعالیت می‌کند.

پایگاه خبری مبشرین که مجوز خود را به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی علیرضا مشایخی و با شماره مجوز ۸۲۱۲۴ اخذ کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ادامه خواهد داد، در این مسیر سخت و پرچالش نیازمند همفکری و همراهی قرآنیان و نخبگان فرهیخته ایران اسلامی است.
یادآور می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت نورالثقلین در شهر بوشهر، خیابان امام خمینی(ره)، کوچه بوستان پنجم واقع شده است.

انتهای پیام

captcha