افتتاح کارگاه دوخت لباس‌های شیرخوارگان حسینی(ع) در قزوین
کد خبر: 3742222
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶

افتتاح کارگاه دوخت لباس‌های شیرخوارگان حسینی(ع) در قزوین

گروه فرهنگی - به مناسبت اولین جمعه ماه محرم‌الحرام که به نام روز شیرخوارگان نام‌گذاری شده است، کارگاه دوخت لباس‌های این مراسم با حضور جمعی از مسئولان و دوستداران اهل‌بیت(ع) در حسینیه امامزاده حسین قزوین افتتاح شد.

افتتاح کارگاه دوخت لباس‌های شیرخوارگان حسینی (ع) در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، علی محمدپور سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه این مراسم گفت: یکی از برنامه‌هایی که هرساله در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و در آستانه ماه محرم اجرا می‌شود، برگزاری کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی بانام حضرت علی‌اصغر (ع) و چادرهای متبرک به نام حضرت رقیه (س) است.
وی افزود: در این کارگاه تعدادی از بانوان داوطلب به مدت ۱۵ روز کار دوخت و بسته‌بندی این لباس‌ها را انجام می‌دهند.
وی بابیان اینکه سال‌های گذشته ۱۵ هزار لباس حضرت علی‌اصغر (ع) و چادر حضرت رقیه (س) دوخت و توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: امسال به حول و قوه الهی و با توجه به نذورات مردمی امیدواریم بتوانیم ۱۸ هزار لباس حضرت علی‌اصغر (ع) برای کودکان ۶ ماهه شیرخوارگان حسینی و چادر حضرت رقیه (س) آماده شود.
سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: لباس‌هایی که در این کارگاه دوخته می‌شود در همایش شیرخوارگان حسینی و همچنین در بیمارستان‌ها و زندان‌ها توزیع می‌شود.
وی یادآور شد: خواهران علاقه‌مند می‌توانند همه‌روزه صبح‌ها از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر و عصر و بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا نماز مغرب و عشاء در این کار معنوی مشارکت داشته باشند.
به گزارش ایکنا، در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا آشوری به بیان فضایل اهل‌بیت (ع) واقعه غدیر پرداختند و مرتضی سلیمانی نیز در وصف فضایل اهلی بیت (ع) مدیحه‌سرایی کرد.
انتهای پیام

captcha