سبک زندگی ایرانی - اسلامی در المان‌های شهری پیاده شود
کد خبر: 3744374
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

سبک زندگی ایرانی - اسلامی در المان‌های شهری پیاده شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: انجمن مجسمه‌سازی سبک زندگی اسلامی ایرانی را در المان‌های شهری پیاده کند.

 سبک زندگی اسلامی ایرانی در المان‌های شهری پیاده شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، روز گذشته در نشست اعضای انجمن مجسمه سازی استان، با اشاره به جایگاه ویژه و ممتاز تبریز در مکتب‌سازی رشته‌های مختلف هنری، گفت: بنیان‌گذاران مکتب‌های تبریز باید برجسته و معرفی شوند و برجسته‌سازی این بزرگان برای تفاخر نیست بلکه برای بیان کردن این موضوع است که زمینه‌ی مکتب‌سازی همچنان در تبریز فراهم است.
وی افزود: هنرمندان مجسمه‌ساز معرفی مشاهیر و مفاخر آذربایجان را در صدر برنامه‌های خود داشته باشند.
محمدپور تصریح کرد: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز با انگیزه ارتقاء‌ سطح دانش هنرمندان این حوزه و اعتلای هنر مجسمه‌سازی تاسیس شده و از مهمترین نهادهای توسعه فعالیت‌های مجسمه‌سازی در استان محسوب می‌شود.
وی افزود: انجمن مجسمه‌سازان به عنوان یک محل مناسب برای ایده‌پردازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌ی مجسمه‌سازی، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله کارشناسی آثار، ارائه فراخوان، برپایی نمایشگاه‌، برپایی سمپوزیوم، اکسپو و... فعالیت کند و حتی از این طریق به پویایی اقتصاد در این حوزه کمک نماید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، خواستار ترسیم چشم‌اندازی برای فعالیت‌های انجمن شد و گفت: مهم‌ترین اتفاقی که باید برای انجمن‌ مجسمه‌سازان بیفتد، تبیین و تعریف جایگاه انجمن است و این رسالت اعضای انجمن است و با توانمندی و انگیزه و همدلی میان اعضای انجمن مجسمه‌سازان تبریز بدون شک این اتفاق خواهد افتاد.
وی تاکید کرد: باید باور عمومی ایجاد شود که چشم‌انداز تعریف و ترسیم شده از سوی انجمن مجسمه‌سازی می‌تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی داشته باشد.
محمدپور گفت: بدلیل حضور اعضا و بدنه حرفه‌ای در این انجمن‌، قابلیت‌های ویژه‌ای وجود دارد و انجمن‌ مجسمه‌سازی می‌تواند به سمت تصمیم‌های تخصصی، مستقل، حرفه‌ای و هدفمند حرکت کند.
وی همچنین تاکید کرد: برای معرفی فعالیت‌های این انجمن باید از فضای مجازی و رسانه‌ای بیشتر بهره گرفته و زمینه آشنایی و ایجاد رغبت در نسل جوان برای سوق به سمت این هنر را فراهم کرد.
محمدپور گفت: هنرمندان مجسمه‌ساز علاوه بر معرفی این هنر در سطح جهانی و برنامه‌ریزی برای فضاهای شهری،‌ برای جذاب‌تر کردن زندگی در فضاهای روستایی و کاهش مهاجرت‌ و ایجاد المان‌های ویژه در این نقاط هم برنامه ریزی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha