ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به دستگاه‌ها و تعویق یک رقابت قرآنی
کد خبر: 3744587
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
مروری بر رویدادهای قرآنی هفته/

ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به دستگاه‌ها و تعویق یک رقابت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ از جمله مهم ترین رویدادهای قرآنی هفته ای که پشت سر گذاشته شد ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به تمامی دستگاه‌های و نیز تعویق یک رقابت قرآنی به خاطر تأمین نشدن هزینه برگزاری آن بود.

جمعه/////////ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به دستگاه‌ها و تعویق یک رقابت قرآنی

به گزارش خبرنگار ایکنا، در دومین هفته شهریورماه سال جاری خبرهای قرآنی متعددی از گوشه و کنار کشورمان مخابره شد، این هفته برای فعالان قرآنی با برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن آغاز شد، با آغاز رقابت‌های قرآنی بانوان ارتشی و اعلام فراخوان مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان ادامه یافت و با افزایش تعداد فینالیست‌های مسابقات سراسری قرآن به پایان رسید.

برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

مراحل مقدماتی و نیمه نهایی بخش معارفی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از روز جمعه هفته گذشته آغاز شده بود، در این هفته نیز ادامه یافت. در این هفته شرکت کنندگان در سه رشته تفسیر، حفظ و معارف موضوعی قرآن و حفظ و معارف حدیث رقابت خود را آغاز کردند. رقابت های بخش آقایان تا روز دوازدهم شهریورماه ادامه داشت و از روز سیزدهم نیز رقابت های بخش بانوان آغاز شد؛ رقابت ها در این بخش روز 16 شهریورماه پایان می یابد. در بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن 210 نفر حضور داشتند که از این تعداد و پس از دو دور رقابت(مرحله مقدماتی و نیمه نهایی) 36 نفر به فینال مسابقات که مهرماه امسال در اراک برگزار می شود، راه می یابند.

هم افزایی مدیران شبکه قرآن با اساتید قرآنی

در اولین روز هفته ای که پشت سر گذاشته شد و شامگاه این روز نشست هم افزایی مدیران شبکه قرآن و معارف سیما با جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی کشورمان در امامزاده ابوالحسن(ع) برگزار شد. «محمدحسین محمدزاده» رئیس شبکه قرآن و معارف سیما در این نشست طی سخنانی با اشاره با اینکه جلسات هم افزایی با اساتید، قاریان، حافظان و کارشناسان معارفی در قالب کمیته های تخصصی برگزار می شود، گفت: این جلسات برای پیشبرد مباحث تخصصی قرآنی در برنامه سازی شبکه قرآن ادامه دار خواهد بود.

فراخوان دعوت از حافظان کل قرآن زیر 12 سال

روز یکشنبه یازدهم شهریورماه از سوی کمیته اعزام و دعوت از قاریان و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه فراخوان دوره ارزیابی و انتخاب نماینده ایران برای حضور در مسابقات بین المللی قرآن کشور امارات منتشر شد. بر اساس این فراخوان از دختران حافظ کل قرآن کریم که کمتر از 12 سال سن دارند برای حضور در این دوره دعوت به عمل آمده است. در این فراخوان از واجدین شرایط خواسته شده بود تا روز دوشنبه 12 شهریورماه نسبت به معرفی خود اقدام کنند. دوره انتخابی نیمه اول شهریورماه انتخاب خواهد شد.

چهار روز رقابت قرآنی بانوان ارتشی

مرحله کشوری هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز یکشنبه 11 شهریورماه آغاز شد و تا روز چهاردهم این ماه ادامه داشت. در این مسابقات مجموعاً 500 شرکت کننده در مقاطع سنی مختلف و در دو بخش بانوان و آقایان حضور داشتند و رقابت خود را در مجموعه فرهنگی و هنری شهید «عباس واعظی» ارتش برگزار کردند. میزبانی این دوره از مسابقات را اداره عقیدتی – سیاسی نیروی هوایی ارتش بر عهده داشت.

اعلام فراخوان مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان

ظوابط و شرایط و نیز فراخوان حضور در چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام طی هفته جاری اعلام شد. بر اساس آنچه در این فراخوان آمده است متقاضیان حضور در این مسابقات تا اوایل بهمن ماه فرصت دارند تلاوت های خد را ارسال کنند تا ثبت نام اولیه از آنها به عمل بیاید. چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن روشندلان جهان اسلام همزمان با مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، بهار سال آینده برگزار می شود.

تعویق مسابقات قرآن اتباع خارجی و مهاجرین

در این هفته همچنین از به تعویق افتادن زمان برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن اتباع خارجی مقیم ایران و مهاجرین افغانستانی خبر داده شد. این مسابقات که قرار بود طی روزهای 15 تا 20 شهریورماه و به میزبانی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شود، به دلیل تأمین نشدن هزینه برگزاری به تعویق افتاد. بر اساس گفته های مدیرعامل دارالقرآن محمدامین(ص) این مسابقات بعد از ایام محرم برگزار خواهد شد و احتمال تغییر میزبان نیز وجود دارد.

برگزاری اردوی استعدادهای درخشان

مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران روز سه شنبه از آغاز اردوی استعدادهای درخشان مناطق مرکزی کشور در اردوگاه محمدیه شهر کرج خبر داد و گفت: این اردو با حضور 240 استعداد درخشان قرآنی در رده های سنی هشت تا 12 و 12 تا 18 سال از استان های تهران، سمنان، قم، قزوین و البرز برگزار می شود. این اردو بعدازظهر روز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

نشست فعالان قرآنی دانشگاه‌ها

روز چهاردهم شهریورماه دبیرخانه گفتمان قرآنی سومین نشست فعالان قرآنی دانشگاه ها را آغاز کرد تا به مدت سه روز ادامه داشته باشد. در این نشست که با حضور کارشناسان و صاحب نظران قرآنی کشورمان برگزار شد، مباحثی همچون تشریح نقشه گفتمان سازی ادبیات منشور توسعه فرهنگ قرآنی، آموزش مهارت های تبلیغ موثر قرآن، ارائه طرح های تبلیغی گفتمان ساز و آماده سازی جهت گسترش پویش «من قرآنی ام» بحث و تبادل نظر شد.

ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به دستگاه‌ها

در هفته جاری همچنین از ابلاغ هفت تکلیف قرآنی به تمامی دستگاه ها خبر داده شد. محمدانجم شعاع، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم طی گفت وگویی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اجرایی طرح ملی حفظ قرآن کریم از پیش بینی حضور بیش از 13 میلیون دانش آموز و خانواده های آنها در این طرح خبر داد و گفت: در دستورالعمل اجرایی این طرح علاوه بر زمان بندی آزمون ها و دیگر جزئیات، هفت تکلیف قرآنی تمامی دستگاه های کشور ابلاغ شده است.

افزایش فینالیست‌های مسابقات سراسری قرآن

سرانجام روز پنج شنبه 15 شهریورماه به اعتراضات کتبی و شفاهی شرکت کنندگان در رشته حفظ کل قرآن کریم چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن پاسخ داده شد و تعداد فینالیست های این رشته از 13 نفر به 15 نفر افزایش یافت. بر اساس اطلاعیه ای که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در روز پنج شنبه منتشر کرد، «سعید علی اکبری» و «مجتبی علیرضالو» به جمع فینالیست های رشته حفظ کل قرآن کریم این مسابقات اضافه شد.

انتهای پیام 

captcha