فعالیت 120 هیات عزاداری در ماکو
کد خبر: 3746539
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴

فعالیت 120 هیات عزاداری در ماکو

گروه اجتماعی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ماکو از فعالیت ۱۲۰ هیات عزاداری در ماکو خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ مداح در هیات‌های عزاداری ماکو حضور دارند.

فعالیت 130 هیات عزاداری در ماکو

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا ابراهیمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو در گفت ‌و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی ماکو بر اساس رسالت کاری خود با هیات‌ها و مداحان شهرستان جلسات توجیهی برگزار کرده که در این راستا بایدها و نبایدهای مراسمات محرم تشریح شده‌است.

وی بابیان اینکه ۱۲۰ هیئت در شهر ماکو وجود دارد، افزود: ۷۵ هیئت بدون مجوز نیز در ماکو فعالیت می‌کنند که تمامی آنها باید با سپری‌کردن مراحل قانونی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی تعداد مداحان شهری و روستایی ماکو را ۲۰۰ نفر ذکر کرد و ادامه داد: سرکشی به هیات‌های مختلف شهرستان با همراهی امام جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان و توجیه آنها به پرهیز از خرافه‌ها مخصوصا قمه‌زنی و آسیب‌های اجتماعی پیوسته انجام می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو تصریح کرد: برنامه‌های روزانه هیات‌های ماکو در ماه محرم مشتمل بر تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مبلغان روحانی، روضه‌خوانی و نهایتا سینه و زنجیرزنی و عزاداری حسینی است.

انتهای پیام

captcha