افتتاح بزرگترین مدرسه خیرساز زنجان
کد خبر: 3747030
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

افتتاح بزرگترین مدرسه خیرساز زنجان

گروه اجتماعی ــ بزرگترین مدرسه خیرساز استان زنجان امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین مدرسه خیرساز استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، بزرگترین مدرسه خیرساز استان زنجان امروز، 24 شهریورماه با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افتتاح شد و این مدرسه سیزدهمین پروژه احداثی توسط خیر مدرسه‌ساز غلامحسین مطهری است.
این آموزشگاه با زیربنای ۴ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و در گذشته افرادی چون ‌رضا روزبه و پروفسور ثبوتی در این مدرسه تحصیل کرده‌اند که هر دو از مفاخر استانی و ملی هستند.
 
اجرای 29 پروژه خیزساز
جهانگیر صفری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در آئین افتتاح مدرسه توفیقی اظهار کرد: تعهدات خیرین نیک‌اندیش در چهار سال اخیر در استان زنجان 29 پروژه و با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان بوده که از این تعداد هفت پروژه تحویل داده شده است.
وی افزود: در سال گذشته سازمان نوسازی 2 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های خیرساز کمک کرده است و همچنین سال گذشته 2 میلیارد تومان کمک و اعتبار استانی اختصاص یافته و امسال نیز 4 میلیارد تومان از استان برای پروژه‌های مشارکتی دریافت شده است.
 
لزوم توسعه همگام در آموزش و پرورش
در ادامه این مراسم نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرهنگیان، آموزش و پرورش و و سازمان نوسازی مدارس در کشور جزو بخش‌هایی است که کمتر مطرح شده‌اند که بخشی از این کوتاهی‌ها از سوی نمایندگان مجلس بوده است.
احمد بیگدلی با تأکید بر اینکه در جنگ اقتصادی امروز باید همه با هم برای حفظ کشور، همکاری کنیم، بیان کرد: دانش‌آموزان ذخیره و آینده کشور هستند و هر جا پیشرفت و توسعه در کشور ایجاد شود بحث دانش‌آموزان مطرح است به همین دلیل باید در راستای توسعه همگام و همراه آموزش و پرورش باشیم.
 
خیرساز بودن نیمی از کلاس‌های درس
مهر‌الله رخشانی‌مهر در نیز در این آیین اظهار کرد: موضوع آموزش بسیار سخن گفته شده  به طوری که حسین عظیمی از بزرگان اقتصاد کشور، در این رابطه گفته است که  همه مشکلات حوزه اقتصاد به آموزش باز می‌گردد و کشوری توسعه‌یافته است که مراکز آموزشی پیشرفته دارد و ‌معلمان و دانش‌آموزان نقش فعال در در آن داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مدارس، انتقال‌دهنده فرهنگ از دوره‌ای به دوره دیگر هستند، عنوان کرد: به همین دلیل باید عمر ساخت آن بالا باشد و اگر به دنبال مدارس با عمر بالا و فاخر هستیم باید هزینه‌کرد بیشتری برای آنان داشته باشیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: امسال ۸ هزار کلاس درس در کشور فعالیت خود را از ابتدای مهرماه شروع می‌کنند که ۴ هزار واحد آن توسط خیرین سراسر کشور احداث شده است.
وی با ابراز خرسندی از رشد تعهدات خیرین در ساخت مدرسه اظهار کرد: میزان هزینه‌کرد خیرین مدرسه‌ساز از ۸۷۰ میلیارد تومان سال گذشته به یک هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.
وی سهم دولت در ساخت مدرسه سال ۹۵، در تخصیص اعتبار خیرین و تخریب و بازسازی را ۱۰ درصد برشمرد و گفت: در سال گذشته در بخش خیرین ۱۰۰ درصد و تخریب و بازسازی ۴۷ درصد بوده و امسال نیز  ۱۰۰ درصد میزان بودجه پیش‌بینی‌شده تامین اعتبار و به استان‌ها ابلاغ شده است.
انتهای پیام
captcha