تغذیه رایگان در مدارس محروم آمل/ اهدای ۵۰۰ کیف به دانش‌آموزان
کد خبر: 3749379
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

تغذیه رایگان در مدارس محروم آمل/ اهدای ۵۰۰ کیف به دانش‌آموزان

گروه اجتماعی ـ رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل از کمک‌های آموزش و پرورش در قالب بسته‌های لوازم التحریر و تغذیه میان وعده رایگان در مدارس محروم خبر داد.

 تغذیه رایگان در مدارس محروم آمل/ اهدای 500 کیف به دانش‌اموزان

به گزارش ایکنا از مازندران «مهر» چه نام با مسمایی است برای اول فصل پاییز و گشایش خانه‌های مهرآفرین مدارس و چه پر معناتر می‌شود وقتی دست در دست هم نهیم به مهرمیهن خویش را کنیم آباد و این آبادانی حاصل آن مهریست که وحدت آفرین است. 

به همین مناسبت پای صحبت رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل می‌نشینیم. عباس مرزبند در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: اجرای طرح شاخص و شعار سال تحصیلی 97  پیام های نوید بخش مهرآفرینی را با همه جویندگان علم  خبر داد. 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل با اشاره به شعارسال آموزش و پرورش پروژه مهر امسال که مدرسه محوری، مهارت آموزی و مشارکت مردمی است، تصریح کرد: از مهمترین توفیقات در سال گذشته راهیابی  رمضانپور در المپیاد ریاضی جهان بود و به تبع آن خروجی سال چهارم ما و کنکور سراسری، که بسیار بیشتر از سال‌های گذشته دانش‌آموزان در دانشگاه‌های خوب و معتبر پذیرفته شدند و  زیر رتبه 2هزار  امسال به بالای 80 نفر  رسید که نسبت به سال گذشته دو برابر شد.

وی از شرکت 30 هزار نفر  در آزمون فرهنگی هنری خبر داد و افزود: در بخش قرآنی برخی از قرانیان این شهرستان موفق به مقام های  برتر کشوری شدند.

مرزبند اظهار کرد: دانش‌آموزان آملی درحوزه زیست فن‌آوری، نانو و در دست ساخته‌های دانش‌آموزی، و در حوزه جشنواره‌ها، بازی‌های بومی محلی، حتی غذاهای بومی محلی در جشنواره کشوری حائز رتبه دوم شدند. 
 مرزبند با اشاره به اینکه امسال هم همان برنامه‌ها را با برنامه‌ریزی‌های بهتر، دقیق‌تر و با حضور بیشتر دانش‌آموزان داریم، تصریح کرد: هدف ما از این طرح‌ها و برنامه‌ها این است که دانش‌آموزان بیشتر در کارهای گروهی، مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی حضور داشته باشند و به طور عملی با چالش‌ها دست و پنجه نرم کنند تا بعد از خروجی از حوزه آموزش و پرورش به آمادگی مهارت‌های بیشتری در زندگی‌شان  دست یابند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش خانواده‌ها، افزود: امسال 99 درصد اولیای دانش‌آموزان را تحت پوشش این آموزش قرار دادیم تا مهارت ارتباط خانواده‌ها با فرزندان و اولیای مدارس بیشتر شود و در کنار روند کاری معلمان باشند و همراه با مدرسه عمل کنند. معلمان از پایه اول تا ششم  را در چند مدرسه پایلوت قرار دادیم و با هماهنگی به همین خاطر امیدواریم که سال 97 سالی پربار تر از سال گذشته داشته باشیم 

حذف مدرسه تیز هوشان و نمونه با طرح شهاب

مرزبند در حوزه مدارس خاص هم عنوان کرد: همانطور که آقای وزیر بحث مدرسه تیز هوشان و نمونه را مطرح کرد به خواست وی این مدارس با طرح شهاب حذف می‌شوند.

وی افزود: با توجه به آموزشی که مدرسان ما در تبریز دیدند از هفته‌های اول، دوم کل  پایه‌های چهارم ما در مجموعه طرح شهاب می‌روند و در آنجا استعداد یابی می‌شوند و به نوعی بچه‌هایی که مستعد هستند در همه رشته‌های تحصیلی شناسایی استعدادها انجام می شود، که اینجا دیگر دانش آموزان را از بقیه جدا نمی‌کنند بلکه بر اساس ظرفیت بچه ها استعداد شان شناسایی می‌شود و به معلمانشان اطلاع رسانی و آگاهی می دهند که احیانا آموزش‌های ویژه ای برایشان درنظر گرفته شده که کنار دیگر دانش آموزان به آنها داده  می‌شود. 

وی درباره چالش حوزه استقرار پایه دوازدهم امسال، اظهارکرد: یک چالش مهمی که داشتیم عملا آخرین نسل  3،3 ، 6 هستند یعنی اولین دانش آموزانی که با نظام جدید شروع به تحصیل کردند، امسال آخرین سال تحصیلی شان است و هنرستان های ما نیز سه ساله شدند  اگر چه ما مشکلاتی درباره نیروی انسانی و فضای آموزشی که داشتیم ولی با مدیریت و با برنامه ربزی دقیق شاید مقداری از این مشکل و کمبود معلمی که داشتیم در همین روزها رفع خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش آمل در باره سرویس ایاب ذهاب مدارس امسال گفت: سال گذشته سه شرکت جهت شناسایی رانندگان سرویس مدارس و بکارگیری آنها بود که این تعداد امسال به ده شرکت رسید که با ما همکاری می کنند و مدارسی را که نیاز به سرویس مدارس داشتند بین این شرکت‌ها توزیع کردیم.
وی از کمک‌های آموزش و پرورش در قالب پکیج‌های لوازم التحریر و تغذیه میان وعده رایگان در مدارس خبر داد و  افزود: کار ویژه‌ای که امسال  به‌حتم پیگیر آن هستیم  این است تا مدارسی که در مناطق ویژه قرار دارند همچون؛ مدرسه شیخ انصاری شیفت دختر و پسر و مدرسه آجدانی لوازم التحریر از قبیل؛ 4 دفتر، مداد، وسایل و نوشت‌افزارآماده کردیم و قرار هست با مجموعه‌ای که قرارداد بستیم  هفته‌ای دو روز هم تغذیه رایگان به مدارس داده شود.

وی ادامه داد:یکم مهرماه در مجموعه بصیرت امامزاده ابراهیم 500 کیف به همراه لوازم تحریر برای دانش آموزان محروم آماده شده که از بین آنان توزیع شده است. 

سیده گلناز پیغمبرزاده

انتهای پیام

captcha