ثبت‌نام ۲۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه بیرجند
کد خبر: 3751800
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

ثبت‌نام ۲۳۰۰ دانشجوی جدیدالورود دانشگاه بیرجند

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۳۰۰ نفر در دانشگاه این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

ثبت‌نام 2300 دانشجوی جدیدالورود دانشگاه بیرجند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محسن آیتی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند‌ امروز، 9 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه بیرجند دارای 346 نفر اعضای هیئت علمی در مقاطع مختلف است که از این تعداد 297 نفر مرد و 49 نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 12500 نفر دانشجو در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: 340 کد رشته جاری و فعال در دانشگاه وجود دارد که این دانشگاه در مقاطع مختلف دانشجو جذب می‌کند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند ادامه داد: دانشگاه مرکز استان به عنوان دانشگاه مادر وضعیت خوبی در پذیرش دانشجو دارد و دانشگاه بیرجند از نظر جمعیت دانشجویی و پذیرش دانشجویان در سطح دانشگاه‌های کشور در سطح یک قرار دارد.
آیتی تصریح کرد: حوزه معاونت آموزشی در وزارت خانه و دانشگاه بیرجند برنامه‌های جدیدی برای ایجاد تحول دارد و برنامه اشتغال‌پذیری دانشجویان دانشگاه بیرجند را در دستور کار قرار دادیم.
وی ادامه داد: دانشگاه بیرجند از ابتدای سال تاکنون به قوت در بحث بازبینی دروس، عناوین و محتوای دروس و ایجاد دروس جدید کار کرده و توانمندی بیشتری در دانشجویان ایجاد می‌کنیم و دانشجویان نیز امید بیشتری به شاغل شدن دارند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه جزو سیاست‌های ما است، خاطرنشان کرد: همچنین برنامه جامع دانشگاه برای بازنگری رشته‌ها در حال تدوین است.
آیتی با بیان اینکه سال گذشته افتخارات علمی ارزشمندی در دانشگاه بیرجند داشتیم، اظهار کرد: دانشگاه بیرجند رتبه یک و چهار علوم تربیتی و رتبه پنج روانشناسی در بحث المپیاد علمی دانشجویی کشور را به دست آورده است.
وی با بیان اینکه 33 دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند مشغول به تحصیل هستند، افزود: ورودی‌های دانشگاه بیرجند شاید در سطح بالایی نباشند اما خروجی‌های دانشگاه افتخارآمیز بوده‌اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ورودی‌های جدید دانشگاه در سال تحصیلی جدید 2300 نفر هستند، تصریح کرد: 12 نفر در مقطع کاردانی، 1519 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 161 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 543 نفر در مقطع دکتری ثبت نام کرده‌اند.
آیتی یادآور شد: دانشگاه بیرجند در سال تحصیلی جدید برای نخستین‌بار در 12 رشته گرایش دانشجو پذیرش می‌کند.
انتهای پیام

captcha