امروز دشمن به‌دنبال خلوت‌سازی مساجد و صف‌های نماز جمعه است
کد خبر: 3755644
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

امروز دشمن به‌دنبال خلوت‌سازی مساجد و صف‌های نماز جمعه است

گروه سیاسی - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: امروز دشمن به‌دنبال خلوت کردن مساجد و صف‌های نماز جمعه است، زیرا حضور منسجم مردم در نماز جمعه و اربعین دشمن را می‌ترساند.

امروز دشمن به دنبال خلوت سازی مساجد و صف‌های نماز جمعه است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، صبح امروز 22 مهرماه سال جاری در جمع روحانیان اسفراین، با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید «نفاعا للناس» باشند، اظهار کرد: در روایات آمده علمی نافع است که امید به آینده و انگیزه بندگی را در مردم تقویت کند.
وی با بیان اینکه علم نافع، علم بابرکت است، افزود: اگر علم انسان برکت داشته باشد نفع هم دارد، حضرت عیسی(ع) هم در گهواره خود را این‌گونه معرفی کرد و گفت: «وَ جَعَلَنی مُبارَکاً أَینَ ما کُنْتُ؛ مرا هر کجا که باشم مایه برکت و رحمت گردانید».
یعقوبی ادامه داد: بنا به فرموده امام صادق(ع) مبارک قرار دادن یعنی خدایا سود من به دیگران برسد، ازاین‌رو کسی مبارک است که پر خیر بوده و علم و عملش برکت باشد.
وی با بیان اینکه هر که نافع باشد ماندنی است، افزود: بر این اساس علم، طلبه و عالم نافع و ماندنی هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دشمنان برای ایجاد جدایی بین مردم و روحانیت، اظهار کرد: پمپاژ یأس و ناامیدی میان مردم از اهداف دشمنان است.
یعقوبی عنوان کرد: در حال حاضر دشمنان خارجی و ایادی آن‌ها در داخل کشور با احتکار، فسادهای مالی، هتاکی، فحاشی، غیبت، شایعه‌پراکنی، تهمت به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و نظام اسلامی و روحانیت هستند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: دشمنان خارجی و داخلی از ابتدای انقلاب به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه روحانیت بوده و هستند؛ اما باید بدانند که تعبیر خواب براندازی نظام و از هم پاشیدن آن را باید به گور ببرند.
وی بیان کرد: امروز دشمن به دنبال خلوت کردن مساجد و صف‌های نماز جمعه است، زیرا حضور منسجم مردم در نماز جمعه و اربعین دشمن را می‌ترساند.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی گفت: با وجود تمام این اقدامات دشمنان، حق رودخانه خروشانی است که همیشه در جریان بوده و زمین را سیراب می‌کند، به‌گونه‌ای که همه حیات‌ها از آب نشئت گرفته، اما باطل همانند کف روی آب از بین رفتنی است.
انتهای پیام.

captcha