اعلام آمادگی ۱۳ موکب از آذربایجان‌غربی برای حضور در راهپیمایی اربعین
کد خبر: 3758635
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹

اعلام آمادگی ۱۳ موکب از آذربایجان‌غربی برای حضور در راهپیمایی اربعین

گروه اجتماعی ـ رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی از اعلام آمادگی ۱۳ موکب برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: این تعداد موکب در مرز بازرگان، نجف اشرف، مابین نجف و کربلا و مابقی نیز در کربلا حضور خواهند داشت.

اعلام آمادگی ۱۳ موکب از آذربایجان‌غربی برای حضور در راهپیمایی اربعین

سیدحسن حسینی، رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه خدمات موکب‌ها کاملاً رایگان است، بیان کرد: موکب‌هایی که تاکنون اعلام آمادگی نموده‌اند برای ارائه خدمات به 30 هزار نفر است که نسبت به پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته ارائه خدمات برای 12 هزار نفر بیشتر بوده و روزانه برای ۶۰۰ هزار نفر غذای گر م تدارک دیده شده‌ است.

وی ادامه داد: ۵ موکب در کربلا، سه موکب بین نجف و کربلا، یک موکب سامرا، یک موکب در مرز بازرگان و یک موکب در مرز ایواوغلی برای زائران و سایر موکب‌ها در مرز مستقر هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات آذربایجان‌غربی با بیان ایکنه در سال95 تعداد 14 موکب فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ تنها یک موکب از استان در مراسم اربعین حضور داشت که سال گذشته این تعداد به ۱۴ موکب رسید و سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای زائران نیز هزینه گردید و علاوه بر اسکان ۹۰ هزار نفر، برای ۷۰۰ هزار نفر نیز اطعام داده شد.

حسینی بااشاره به اینکه سال گذشته ۲۳ هزار نفر از استان در پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند، تصریح کرد: ۵۰۰, نفر زائر نیز از کشورهای ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان از طریق مرزهای استان وارد شده و در پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

انتهای پیام

captcha