پیاده‌روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است
کد خبر: 3759941
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰
سیدزهیر حسن نقوی:

پیاده‌روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است

گروه بین‌الملل ــ رئیس شبکه ماهواره انگلیسی‌زبان «ولایت تی وی» تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین سند اعتدال و عظمت گرایش پیروان مذهب اهل بیت(ع) به تسامح و هم‌زیستی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ هفتمین کنگره بین‌المللی طلاب و علمای جهان اسلام بعد از ظهر امروز (7 آبان ماه) با حضور سید زهیر حسن نقوی، روحانی شیعی پاکستانی و رئیس شبکه ماهواره‌ای «ولایت تی وی» و محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالن اجتماعات «خاتم الانبیاء» صحن حسینی در کربلا برگزار شد.
این دوره از کنگره با شعار «حب الحسین یجمعنا» (عشق حسین ما را گردهم می‌آورد) برگزار شد و سخنرانی، اجرای سرود، شعرخوانی و تجلیل از ۱۱ شهید جهان اسلام از بخش‌های مختلف این کنگره بود.

پیاده روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است

این کنگره به همت اتحادیه دانشجویان جهان اسلام و با همکاری هیئت خدام العباس (استان تهران) برگزار شد.
سید زهیر حسن نقوی ضمن سخنانی در این نشست، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی سندی برای افتخار تشیع است و این رویداد معنوی گرایش شیعیان به اعتدال، تسامح و همزیستی را به تصویر می‌کشد.

پیاده روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است

نقوی با اشاره به این که دشمنان پیوسته در صدد مخدوش کردن تصویر شیعیان هستند، اظهار کرد: تصاویری که گوگل از شیعیان ارائه می‌دهد، بسیار غیرمنصفانه است، اگرچه ما نمی‌توانیم بگوییم که آنها شیعه نیستند، اما این هم درست نیست که بگوییم که همه شیعیان آنها هستند.
این روحانی شیعی پاکستانی در ادامه اربعین را لطف و هدیه الهی به شیعیان دانست و افزود: امام حسن عسکری(ع) یکی از نشانه‌های مؤمن را احیای زیارت اربعین دانست.
وی گفت: اربعین اباعبدالله الحسین(ع) را با پیاده‌روی اربعین می‌شناسند و مسیر حله به کربلا از قدیم الایام به مسیر علما معروف بوده است.
رئیس شبکه ماهواره‌ای ولایت تی وی گفت: در پیاده‌روی اربعین هیچ فرقی بین شیعه و سنی، فقیر و غنی، عرب و عجم و پیر و جوان فرقی نیست و در حقیقت پیاده‌روی اربعین افتخار تشیع است و باعث شناخته شدن تشیع شد.
نقوی در ادامه افزود: شیعیانی که از آمریکا، کانادا، اروپا، افغانستان، پاکستان، هند و... در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، همه از یک خانواده هستند که حب امام حسین(ع) آنها را گردهم آورده است.
این روحانی شیعه پاکستانی در ادامه به حضور ۲۵ هزار نفری امسال شیعیان در مراسم عاشورای حسینی در نیویورک اشاره کرد و گفت: رسانه‌های غربی، اسرائیل و آل سعود برای تخریب چهره تشیع هم‌دست شده‌اند، اما رهنمودهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایران و آیت‌الله سیستانی در عراق، توطئه‌های آنها را خنثی خواهد کرد.
پس از سخنرانی سید‌زهیر حسن نقوی، گروه سرود «سفیر عشق» از ایران به اجرای سرود با موضوع حب امام حسین(ع) پرداخت.
مجالس یاد شهدا ریشه در اربعین دارد
محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شهردار سابق تهران نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
وی گفت: مجالس یاد شهدا در ایران و سایر کشورها ریشه در اربعین، صفر و حماسه عاشورا دارد.
قالیباف درباره چرایی واقعه عاشورا گفت: جهل و نادانی در جامعه از علل واقعه عاشورا بود و حاکمان زمان به ویژه در شام نهایت سوءاستفاده را از جهل حاکمان کردند.

پیاده روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ریشه انقلاب اسلامی را در عاشورا، صفر و غدیر دانست و اظهار کرد: مجاهدت و پایمردی مسلمانان سبب شده که امروز از شبه قاره هند تا سواحل مدیترانه شاهد عزت اسلام و مسلمانان است.
وی داعش را مزدور آمریکا و انگلیس دانست و تاکید کرد: امروز در عراق و سوریه، شیعیان و اهل سنت در کنار هم علیه داعش می‌جنگند و امروز آمریکا مجبور شده است در برابر باورهای اسلامی زانو بزند.
در پایان هفتمین کنگره بین‌المللی اندیشمندان و دانشجویان جهان اسلام، از ۱۱ شهید از کشورهای ایران، عراق، پاکستان، یمن، سوریه، عربستان و فلسطین تجلیل شد.

پیاده روی اربعین سند اعتدال و عظمت تشیع است

انتهای پیام

captcha