برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم هرمزگان
کد خبر: 3760437
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم هرمزگان

گروه اجتماعی - مسئول گروه جهادی فرهیختگان بشاگرد گفت: برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم شرق هرمزگان در راستای تشویق بازگشت به تحصیل کودکان بوده است.

برگزاری اردو جهادی در مناطق محروم هرمزگان

محمد جباری مسئول گروه جهادی فرهیختگان بشاگرد در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان اظهار کرد: دانشجویان ،فرهنگیان و طلاب بسیجی وبا حضور در مناطق محروم شرق هرمزگان در راستای خدمت به مردم منطقه به فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی و بهداشتی پرداختند.
مسئول گروه جهادی فرهیختگان بشاگرد با بیان اینکه در روز اربعین حسینی گروه جهادی فرهیختگان بشاگرد در حوزه گا فر حضور پیدا کردند و برنامه‌های اجراشده عبارت‌اند از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد روستای دهندر و سخنرانی و توسلی کوتاه پس از فریضه نماز، قرائت زیارت عاشورا و سوره مبارکه یس، که از ساعت ۱۵ هم برنامه تربیتی ویژه کودکان دختر و پسر برگزار شد و هدایایی به دانش آموزان شرکت‌کننده پسر ودختر روستا‌های دهندر وتو جن که حضور داشتند تقدیم شد.
جباری با اشاره به اینکه پس‌ازآن قرائت زیارت اربعین و حدیث شریف کسا در تجمع عزاداران حسینی انجام شد، ابراز کرد: برنامه‌ عزاداری و سخنرانی با بیان مطالب مهم اجتماعی توسط پیر دادی نظیر آسیب‌شناسی و اصلاح آداب‌ورسوم عروسی‌ها و همچنین بحث و مرگ میر، بحث ماهواره. فضای مجازی و خطرات ناشی از آن، نکات تربیتی مهم برای قشر تحصیلکرده اعم از دانش آموزان دانشجویان و طلاب برگزار شد.
این مسئول اظهار کرد: صحبت با اولیا در خصوص تشویق فرزندانشان نسبت به تحصیل و مواظبت و مراقبت و حمایت از بچه‌ها در این زمینه مبحث دیگری بود که پیگیری شد. قابل‌ذکر است که طبق آمار سال ۹۳ استان هرمزگان رتبه ۵ کشوری در کودکان بازمانده از تحصیل را دارا بوده است و این اقدام گروه جهادی در راستای افزایش تعداد محصلان هست.
انتهای پیام

captcha