صداقت مهم‌ترین اصول اخلاقی نظام خانواده است
کد خبر: 3760709
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

صداقت مهم‌ترین اصول اخلاقی نظام خانواده است

گروه اجتماعی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان صداقت را مهم‌ترین اصل اخلاقی نظام خانواده دانست و گفت: نشاط و شادمانی مهم‌ترین مسئله افراد خانواده است.

صداقت مهم‌ترین اصول اخلاقی نظام خانواده است

حجت‌الاسلام عبدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: انسان موجودی اجتماعی بوده که بیش از هر چیز به خانواده نیاز دارد، چنانکه برای تحقق بخشیدن به فرآیند رشد و تکامل خویش به ارتباط با دیگران نیازمند است.
وی افزود: خانواده به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نظام‌های اجتماعی که نقش و تأثیری فوق العاده در حیات اجتماعی انسان داشته و شکل دهنده هویت و شخصیت فرد، انتقال دهنده، حافظ تمدن و فرهنگ اصیل و اعتقادات صحیح به نسل‌های آینده بوده از جایگاه رفیع عقلی، علمی و دینی برخوردار است.
حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به ایه 21 سوره روم که می‌فرماید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و از نشانه‏ هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا بدانها آرام گيريد و ميانتان دوستى و رحمت نهاد آرى در اين [نعمت] براى مردمى كه مى‏ انديشند قطعا نشانه‏‌هايى است».
وی رسیدن به آرامش را مهم‌ترین هدف تشکیل خانواده بیان و عنوان کرد: ارزش خانواده بیش از هر چیز بر پایه مودت و دوستی بین اعضا استوار است اعضایی که به باور و پذیرش حقوق متقابل کنار یکدیگر قرار گرفته و بر اصول پایبند هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان صداقت را مهم‌ترین اصل اخلاقی نظام خانواده دانست و اعلام کرد: علاوه بر این باید وفاداری به مفهوم تقسیم شادی‌های زندگی با اعضای خانواده و عشق به‌عنوان یک اندیشه و باور متعالی برای رسیدن به مقام خلیفه الهی همواره مورد توجه همه اعضای خانواده باشد.
انتهای پیام

captcha