نمایش «ردای سرخ خورشید» در زنجان به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 3761166
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

نمایش «ردای سرخ خورشید» در زنجان به روی صحنه می‌رود

گروه فرهنگی - سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از اجرای نمایش «ردای سرخ خورشید» خبر داد و گفت: این نمایش از ۱۵ تا ۱۷ آبان‌ماه به روی صحنه می‌رود.

نمایش به گزارش ایکنا از زنجان، مریم شعبانی، یکشنبه 13 آبان ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت دهه پایانی ماه صفر  نمایش «ردای سرخ خورشید» در زنجان به روی صحنه می‌رود که در این نمایش سه روایت از واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) به نمایش درمی‌آید.
وی زمان و مکان اجرای این نمایش آیینی را روزهای 15 تا 17 آبان ماه در سالن ورزشی مادران و کودکان واقع در اراضی پایین کوه اعلام کرد و گفت: این نمایش توسط گروه هنری سادیار به کارگردانی کوروش خزایی اصل و با هنرمندی 70 بازیگر و 1۵ نفر عوامل موسیقی و فنی به صورت میم (بدون کلام) و با تلفیق صوت و نور همراه با روایت مرثیه‌سرایی به اجرای نمایش خواهند پرداخت.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال بی‌نظیر شهروندان از اجرای این نمایش در سال‌های گذشته و پیگیری‌ها و درخواست‌های مکرر شهروندان بار دیگر برآن شدیم تا اجرای این نمایش را در زنجان داشته باشیم.
وی هدف از تهیه و اجرای نمایش ردای سرخ خورشید را لزوم توجه به مبحث تعزیه، به روز کردن هنر ملی و مذهبی تعزیه در جامعه و ایجاد فرصت مناسب برای خانواده‌ها برای بهره‌‌گیری هرچه بهتر از پیام‌‌های وقایع زندگی ائمه معصومین (ع) در قالب هنر نمایشی فاخر اعلام کرد.
انتهای پیام
captcha