ضرورت تبیین صحیح احکام وقف/ تصرف در موقوفات حرام است
کد خبر: 3763594
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

ضرورت تبیین صحیح احکام وقف/ تصرف در موقوفات حرام است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت تبیین و بیان احکام صحیح وقف در جامعه گفت: تعدی و تصرف در املاک وقفی حرام شرعی است.

ضرورت تبیین صحیح احکام وقف/ تصرف در موقوفات حرام شرعی است

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، امروز سه‎شنبه، ۲۲ آبان در همایش «یاوران وقف» و تجلیل از واقفین، هیأت امنا و خدام امامزادگان خرم‌آباد، اظهار کرد: وقف از امتیازات اسلام است و برکات آن بر کسی پوشیده نیست.
وی به حرام بودن تصرف در موقوفات اشاره کرد و گفت: اگر موقوفه دربند شهریتان ازنا و امثال موقوفاتی که تصرف شدند احیا شوند خیر و برکتی بزرگ برای نظام به‌دنبال دارند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با ذکر این مطلب که موقوفات جایگاه خود را پیدا کنند مؤسسات خیریه نیازی نیست، تصریح کرد: بسیاری از موقوفات بعد از اصلاحات ارضی از بین رفت.

وقف نه فروخته می‌شود نه به کسی ارث می‌رسد
مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان با اشاره به این‌که در پایان تمام وقف‌نامه‌ها آمده است کسی‌که خلاف وقف‌نامه عمل کند به لعنت خدا و رسول خدا گرفتار می‌شود، اضافه کرد: وقف نه فروخته می‌شود نه هدیه داده می‌شود نه به کسی ارث می‌رسد.
وی با اشاره به این‌که احکام وقف مانند احکام نماز، روزه، خمس و زکات است، اضافه کرد: احکام وقف ب‌ صورت صحیح برای مردم بازگو و تبیین شود.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به این‌که کسانی‌که متصرف موقوفات هستند باید حق و حقوق موقوفه را بدهند، خاطرنشان کرد: اگر حق موقوفه داده شود از هر چیز طیبی پاک‌تر است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه لرستان با اشاره به این‌که کسانی‌که نسبت به نوقوفات کوتاهی کردند عاقبت به‌خیر نشدند، تصریح کرد: موقوفه باید بر حسب نیت واقف اداره حق و حقوق آن پرداخت شود.
وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی وقف در جامعه، گفت: برای توسعه موقوفات نیازمند کار فرهنگی بهره‌گیری از ظرفیت رسانه، صدا و سیما و ائمه جمعه هستیم.

انتهای پیام

captcha