کاهش سرانه مطالعه کتاب در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3763757
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶

کاهش سرانه مطالعه کتاب در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی ــ مدیر حوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مطالعه در کشور به خصوص در استان بسیار کمرنگ است، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد سرانه مطالعه در این استان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز نشست انجمن کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری در کتابخانه حافظ شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد احمدی در این نشست با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی که این مسئله مورد تأکید دین مبین اسلام بوده است، گفت: فراگیری علم و دانش زمان و مکان نمی‌شناسند و باید علم را آموخت حتی اگر نزد بیگانگان باشد.

مدیرحوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مطالعه در کشور به خصوص در استان بسیار کمرنگ است، خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد سرانه مطالعه در این استان کاهش پیدا کرده است، زیرا در رابطه با خواندن کتاب احساس ضرورت نمی‌کنیم، باید تلاش کنیم تا احساس نیاز به کتاب را در جامعه بالا ببریم.

وی اضافه کرد: همه پیشرفت‌هایی که امروز در جوامع حاصل شده به‌خاطر انتقال تجربیات از نسل‌های قبل بوده است و این تجربیات از طریق کتب به نسل‌های آینده منتقل می‌شود.

احمدی با بیان اینکه آستانه تحمل جوامع در سال‌های اخیر پایین آمده است، اظهار کرد: مردم حوصله خواندن کتاب‌های قطور را ندارند، امروزه شاهدیم که در فضای مجازی کلیپ‌ها و متن‌های کوتاه منتشر می‌شود که اطلاعات را فشرده به مردم ارائه می‌دهد، می‌توانیم با ترویج کتب دیجیتال در فضای مجازی اطلاعات را به مخاطبان منتقل کنیم.

مدیرحوزه‌های علمیه برادران چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: باید برای بالا بردن سرانه مطالعه آینده پژوهی داشته باشیم تا بتوانیم علم و دانش را گسترش دهیم.

در پایان جلسه نیز مشکلات کتابخانه‌های استان مطرح و در مورد نحوه برطرف کردن آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

captcha