انبارهای بازاریان شناسنامه‌دار شوند
کد خبر: 3764177
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
سلیمانی دشتکی:

انبارهای بازاریان شناسنامه‌دار شوند

گروه اجتماعی - استاندار ایلام گفت: اگر انبار مغازه‌ها و اصناف شناسه دار شوند می‌توان ورودی کالا، موجودی و خروجی کالا را مشخص کرد و این عاملی مهم در پیشگیری از احتکار به‌حساب می‌آید .

انبارهای بازاریان شناسنامه‌دار شوند
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام روز گذشته 23 آبان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، اظهار کرد: امروز خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولان نظام و کمک مردم عزیز کشورمان بر جنگ روانی دشمن مسلط شده‌ایم و وضعیت بازار و اقتصاد کشور نسبت به گذشته بهتر شده است .
وی نقش مبارزه با قاچاق کالا در بهبود وضعیت اقتصادی کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم به‌صورت قاطعانه راه عوامل برهم زننده تعادل بازار را ببندیم قطعاً می‌توانیم شرایط را بهتر کنترل کرده و بهتر بر اوضاع مسلط شویم .
استاندار ایلام در ادامه بر مبارزه با قاچاق کالا با خارج از کشور تأکید و تصریح کرد: روی دیگر مبارزه با قاچاق کالا به احتکار و زد و بندها در داخل برمی‌گردد که بایست با عوامل آن به‌شدت برخورد کرد .
سلیمانی برای جدا کردن احتکارگران از بازاریان منصف پیشنهاد داد که بایدانبارها را شناسه دار کرد و ادامه داد: اگر انبار مغازه‌ها و اصناف شناسه دار شوند می‌توان ورودی کالا، موجودی و خروجی کالا را مشخص کرد و این عاملی مهم در پیشگیری از احتکار به‌حساب می‌آید .
نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر این مهم که در برخورد بر عوامل تأثیرگذار بر بازار نباید گذاشت تر و خشک باهم بسوزد، تصریح کرد: البته بازاریان اقشار دلسوز و متعهدی هستند و دراین‌بین بایست بین افراد منصف و بنکدار و احتکارگران فرق قائل شد .
وی در ادامه به معضل قاچاق دام نیز اشاره کرد و گفت: برای برخورد درست با این عامل نیازمند یک رفتار ضابطه‌مند هستیم و در این راستا تا مجوز دامپزشکی و مسیر دام‌ها مشخص نباشد نباید اجازه بارگیری دام‌ها و حمل‌ونقل آن‌ها داده شود .
استاندار ایلام در ادامه ایجاد عوامل کنترلی در گلوگاه‌ها را در حذف قاچاق کالا و دام مؤثر دانست و تصریح کرد: برای از میان برداشتن قاچاق نیازمند عزم همگانی هستیم و دراین‌بین کمک و همکاری مردم می‌تواند کارگشا باشد .
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت حال حاضر کشور اشاره کرد و گفت: برای غلبه بر مشکلات پیش رو نیازمند همدلی و هم‌زبانی بیش‌ازپیش هستیم .
سلیمانی‌دشتکی راه خدمت به مردم کنار گذاشتن حاشیه‌ها و توجه به متن دانست و گفت: امروز وقت کار است و مسئولان استانی بایست گیوه‌ها را وربکشند و بجای حاشیه مردم را در متن کار خود قرار دهند .
وی سپس از دستور وزیر کشور در دادن اختیار تام برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی خبر داد و گفت: دیروز در جلسه توسعه امنیت پایدار شرق و غرب که به ریاست وزیر محترم کشور تشکیل شد بر بازگشایی بازارچه‌های مرزی چنگوله، شهابی و هلالی شمالی تأکید شد .
سلیمانی دشتکی در پایان خطاب به مسئولان استانی ابراز داشت؛ برای انجام کارهای بزرگ باید عزم و اراده‌ای جدی داشت و سفت‌وسخت پیگیر امور بود .
وی ادامه داد: ایجاد بازارچه‌های شیلات و چنگوله نیازمند عزم جدی همه مسئولان است و برای این مهم بایست از همه توان و ابزارها ازجمله ظرفیت دیپلماسی با طرف عراقی استفاده کرد
انتهای پیام
captcha