برگزاری بیش از 35 برنامه فرهنگی در سلماس
کد خبر: 3764336
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
به‌مناسبت هفته کتابخوانی؛

برگزاری بیش از 35 برنامه فرهنگی در سلماس

گروه فرهنگی-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس، از برگزاری بیش از 35 عنوان برنامه مختلف فرهنگی به‌مناسبت هفته کتابخوانی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری بیش از 35 برنامه فرهنگی در سلماس

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، رامین پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس، عصر امروز، 24 آبان‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه سلماس، به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، بااشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی به تشریح اهم برنامه‌های هفته کتاب پرداخت و افزود: بیست‌وششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، همچون روال گذشته، امسال نیز با شعار (کتاب، حال‌خوش‌خواندن) از ۲۴ آبان لغایت اول آذر ماه آغاز می‌شود.
پورعباس بااشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای اجرا در این هفته بیان کرد: بیش از ۳۵ عنوان برنامه در بخش ترویج کتابخوانی، توسط نهادهای عضو ستاد کتاب در هفته کتاب و کتابخوانی امسال در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: حضور در مزار شهدا، دیدار با مسئولین، برپایی نمایشگاه‌های کتاب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدارس، رونمایی از 3 کتاب منتشر شده از نویسندگان سلماسی در سال جاری و تجلیل از نویسندگان شهرستان از اهم برنامه‌های این هفته است.
پورعباس اظهار کرد : برنامه‌های قابل‌توجهی نیز برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بخش‌های مرکزی و کوهسار شهرستان سلماس پیش‌بینی شده است که در این راستا سازمان‌های مردم نهاد نیز مشارکت فراوانی در این امر داشته‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس بااشاره به برگزاری نخستین نشست خیرین کتابخانه‌ساز در این شهرستان با همکاری آموزش و پرورش، تصریح کرد: این نشست در راستای ترویج فرهنگ کتابخانه‌سازی و اهمیت آن در اقصی نقاط شهرستان برگزار و از خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان نیز در این راستا تجلیل به‌عمل خواهد آمد.
پورعباس با اشاره به ترویج فرهنگ کتاب در بین خانواده‌ها، از عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کشور به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد و افزود: به‌مناسبت این هفته، عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی کشور رایگان بوده و تمامی اعضای خانواده می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند.
وی بااشاره به سنت حسنه اهدای کتاب، خاطر نشان کرد: مردم و همشهریان عزیزمان در راستای اشاعه فرهنگ کتاب می‌توانند کتب خود را به کتابخانه‌های عمومی، جهت استفاده سایر علاقه‌مندان به این امر اهدا نمایند.
انتهای پیام

captcha