همایش قرآن و بسیج برگزار شد
کد خبر: 3765853
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱
به مناسبت هفته بسیج:

همایش قرآن و بسیج برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ همایش قرآن و بسیج به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و ششمین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ همایش قرآن و بسیج به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و ششمین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با محوریت ارائه دستاوردهای سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن(الحافظون)، تقدیر از خادمان و فعالان قرآن بسیج تهران بزرگ، رونمایی از جدیدترین تولیدات سازمان قران و عترت بسیج تهران بزرگ امروز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در سالن ارشادی حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد.

رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در ابتدای این جلسه گفت: آغاز هفته بسیج با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت رسول(ص) همراه شده است که به همگان تبریک می‌گوییم.

وی ادامه داد: بنیان‌گذار بسیج حضرت امام(ره)  است که یاد و خاطرشان را گرامی می‌داریم. امام در رابطه با بسبج جمله معروف و عجیب(بسیج شجره طیبه است) را بیان کرده‌اند که برگرفته از آیات قرآن است.

قربانی اظهار کرد: روح‌های پاک که حضرت امام از آنها به عنوان طیبه شجره یاد کرده‌اند، دارای سه ویژگی هستند. اصل و اساس این شجره که مبنای قرآنی دارد، پایه استوار و محکم دارد. حالا چطور می‌توان پایه و اعتقادات بسیجیان را محکم کرد؟ چه ریسمان محکم‌تری از قرآن وجود دارد؟ همه شما که حافظ و فعال قرآنی هستید، به ریسمانی محکم چنگ می‌زنید که محکم‌تر از همه ریسمان‌هاست و طبق فرمایش امام(ره) شما اولین شاخصه بسیج و بسیجی شدن را دارید.

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تصریح کرد: اگر این طور باشد، همه بسیجیان می‌توانند به اوج برسند و در این صورت سومین شاخصه بسیج که بر مبنای سوره مبارکه ابراهیم است، اتفاق می‌افتد که این درخت همیشه و در همه فصول میوه خودش را دارد و شرایط تحریم برایش مطرح نیست، زیراکه برمبنای آیه قرآن رشد پیدا کرده و بر خودش متکی بوده است. این‌ها همان شاخصه بسیج است که حضرت امام(ره) در رابطه با شجره طیبه بسیج فرموده‌اند.

وی گفت: بر همین اساس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ از سال ۹۱ به منظور انسجام کردن فعالیت‌های قرآنی شکل گرفت که به فضل الهی و کمک مسئولان و شما فعالان قرآنی اکنون در بیست‌وسه ناحیه بسیج تهران بیست‌وسه مرکز قرآن و عترت وجود دارد و در بیش از ۴۵ نقطه تهران مراکز حفظ تخصصی قرآن کریم تاسیس شده که بیش از ۸هزار نفر در محافل حفظ کل را آموزش می‌بینند، بیش از هزار و ۴۰۰پایگاه بسیج فعالیت‌های قرآنی دارند،  بیش از ۳۱۰ مهد کودک قرآنی و بیش از ۸۰۰ مکتب‌خانه در بسیج تهران شکل گرفته است.

وی ادامه داد: برنامه‌های جانبی مختلفی نیز از طرف این سازمان انجام شده راه‌اندازی اردوهای جهادی از جمله این فعالیتها بوده است که بیش از ۱۰۰ اردوی جهادی قرآنی توسط بسیجیان در مناطق محروم در حال انجام است. شناسایی شهدای قرآنی برای اولین بار نیز از جمله این فعالیت‌ها است.

قربانی افزود: یکی دیگر از این فعالیت‌ها برگزاری جشنواره تخصصی حفظ قرآن کریم بسیج الحافظون بود که ششمین دوره آن نیز در راستای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در سطح تهران برگزار شد و دوره‌های آن طی هفته گذشته سپری شد و برگزیدگان نیز اعلام شدند و در این جلسه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ بیان کرد: انشاالله انس با قرآن در جامعه افزایش پیدا کند که اگر افزایش یابد، توطعه‌های دشمنان خنثی می‌شود و جامعه را از همه لحاظ بیمه می‌کند. همه ما و مسئولان قرآنی باید همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، به بحث قرآن توجه کنیم و ما به نوبه خودمان خدمت‌گذار کوچکی برای حافظان، قاریان و فعالان قرآنی هستیم.

یادآور می‌شود، بیان خاطره‌ای از عملیات والفجر منطقه مریوان توسط سردار محمدرضا یزدی، اجرا و تلاوت قرآن توسط حافظ کل نرگس نوروزی، اجرای گروه ممتاز و بین‌المللی جمع‌خوانی و مدیحه‌سرایی محمد رسول‌الله(ص) و تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره الحافظون از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

انتهای پیام

captcha